حجم ویدیو: 20.75M | مدت زمان ویدیو: 00:02:41

آماده‌باش شهرداری تهران برای مقابله با شیوع کرونا ویروس در پایتخت

به گزارش خبرنگار اجتماعی  رکنا، شرکت اتوبوسرانی تهران برای مقابله با شیوع کروناویروس در پایتخت به صورت شبانه، اتوبوس های واحد خود را اضافه بر شست‌وشوی شبانه ای که هر شب انجام می‌دهد با هماهنگی وزارت بهداشت ضد عفونی و میکروب زدایی کرد و قرار است اضافه بر اقدامات دیگر ، هرشب این ضدعفونی و میکروب زدایی ادامه پیدا بکند.

شستشو+ ضد عفونی

محمود ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره شست‌وشوی شبانه اتوبوس ها بیان کرد: ویژگی خاصی که از امشب به شست‌وشوی اتوبوس ها اضافه شده است بحث ضد عفونی کردن کلیه سطوح اتوبوس اعم از میله ها، صندلی ها و... است. جلساتی نیز با وزارت بهداشت داشته ایم تا سناریو های تکمیلی برای موضوعات پیشگیرانه به ما بدهند.

توجه بهداشت فردی مهمترین اصل

وی ادامه داد: کار ضد عفونی را ما آغاز کرده ایم. اما باید همه نسبت به بهداشت فردی خود اهمیت بیشتری بدهند و اگر بیماری واگیر داری دارند تا جایی که می‌توانند از حضور در امکان عمومی خودداری کنند.

سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران با بیان اینکه ما متولی حمل و نقل عمومی در شهر هستیم اظهار کرد: تعداد زیادی از شهروندان برای جابجایی در سطح شهر از اتوبوس استفاده می‌کنند که بنا به وظیفه ای که داشتیم برای جنبه های پیشگیرانه موضوع، تصمیم بر آن شد تا هر شب اتوبوس های خود را ضد عفونی کنیم.

چند مرتبه شستشو در روز به شرط تامین مایع ضدعفونی

ترفع تاکید کرد: ما آمادگی داریم تا روزی چند بار هم اتوبوس های خود را شست‌وشو دهیم اما از آنجایی که بحث بهداشت و درمان تخصصی است اگر مسئولان لازم دیدند و مایعات ضد عفونی در اختیار ما قرار بگیرد این کار راه انجام خواهیم داد.

او اضافه کرد: در روز بالای 5000 دستگاه اتوبوس شاغل داریم که اگر بنا باشد مایع ضد عفونی کننده در اتوبوس ها نصب شود به دلیل وجود دو در باید نزدیک 10000 هزار مایع ضد عفونی کننده قرار بدهیم. اما در کل این مسائل بسیار تخصصی بوده و باید در جلسات آینده ای که با وزارت بهداشت داریم این تصمیمات را بگیریم.

خبرنگار: علی چاهه

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 545023 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟