معاون شهردار : آماده باش حمل و نقل شهری تهران برای ضد عفونی کردن  مترو، اتوبوس و تاکسی ها

به گزارش خبرنگار اجتماعی  رکنا، اعضای شورای شهر تهران به شیوع کرونا ویروس واکنش نشان دادند. اعضای کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات شهری به ویژه کمیته سلامت شورای شهر تهران درباره وظیفه شهرداری برای پیشگیری از این ویروس در پایتخت اظهار نظر کرده و اعلام کرده که شهرداری باید در ایستگاه های مترو و اتوبوس مواد ضدعفونی کننده در اختیار شهروندان قرار دهند.

یکی از مهم ترین راه های پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس شستن مداوم و ضدعفونی دستهاست. اقدامات سریع به مسئولان شهری در این باره می تواند از بحرانی شدن این بیماری که تمام کشورهای جهان را درگیر کرده است پیشگیری کند. از سوی دیگر متروی شوش به دلیل وجود یک فرد مشکوک به ابتلا به کرونا ویروس برای متوقف شد.

یوسف حجت، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که مواد ضدعفونی را چه تاریخی در اختیار شهروندان تهرانی قرار می دهید؟ به خبرنگار گروه اجتماعی رکنا گفت : در حال حاضر بررسی مقدمات هستیم تا مواد ضدعفونی در اختیار شهروندان تهرانی قرار دارد.

او افزود: تدوین و تهیه دستورالعمل در سه روز زمان می برد. در این زمان مهم ترین اقدام ما هماهنگی با وزارت بهداشت خواهیم بود. بدون هماهنگی وزارت بهداشت نمی توانیم هیچ اقدامی انجام دهیم. هماهنگی ها دو سه روز طول خواهد کشید.

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این که مهم این است که ما مترو، اتوبوس و حتی تاکسی ها را در فواصل زمانی ضد عفونی کنیم، تاکید کرد: اگر امکان پذیر باشد. مواد ضدعفونی کننده را هم در اختیار مردم قرار دهیم تا شهروندان به صورت مستمر دست هایشان را ضد عفونی کنند. در حال رایزنی با وزارت بهداشت هستیم و به سرعت مواد ضدعفونی را باید تهیه کنیم. سعی ما بر این است که تا دو سه روز این رایزنی ها به نتیجه برسد. در صورت نیاز، امکان و جمع بندی با وزارت بهداشت ضدعفونی ناوگان حمل و نقل عمومی به سرعت در دستور کار قرار می گیرد.

یوسف حجت در پاسخ به این سوال که آیا با کمبود بودجه روبرو نمی شوید؟ گفت: اگر پای سلامتی مردم در میان باشد بودجه آن را تامین می کنیم. ورود کرونا ویروس به تهران پیش بینی نشده است و پس از ابلاغیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدامات لازم صورت می گیرد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 544935 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟