اما و اگر های مشارکت مالی شهرداری تهران در جشنواره فیلم فجر

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، شهرداری هر ساله بخشی از هزینه های جشنواره فیلم فجر را به عهده می گیرد. جشنواره ای که دولتی است و ردیف بودجه هایی به خود اختصاص داده و شهرداری می تواند از آن درآمد کسب کند اما به جای کسب درآمد، شهرداری ترجیح داده در شرایطی که اعلام می کند برای پرداخت حقوق با مشکل روبروست، به مبلغ 8میلیارد تومان در برگزاری جشنواره فیلم فجر شرکت کند. حالا جشنواره تمام شده و دستاورد آن برای شهرداری چه خواهد بود؟ زهرا نژادبهرام در گفتگو با خبرنگار رکنا با اشاره به این که  مشارکت شهرداری با توجه به اولویت هایش صورت گرفته است. او با بررسی حضور شهرداری در جشنواره فیلم فجر تاکید کرد: بیش از 60درصد این پول به صورت تبلیغاتی شهری – محیطی و سالن های سینمایی به جشنواره فیلم فجر داده شده است.

او در پاسخ به این سوال که وزارت ارشاد برای برگزار جشنواره بودجه دریافت می کند، تبلیغات شهری و سالن ها هم می تواند برای شهرداری منبع درآمد باشد. چرا شهرداری به جای درآمدزایی، به این جشنواره کمک مالی و معنوی می کند؟ گفت: شهرداری ردیف بودجه ای مشارکتی دارد و در جشنواره ها، نهادها و حتی NGOها و دانشگاه ها می تواند مشارکت داشته باشد. حضور شهرداری در جشنواره نیز در قالب مشارکتی شهرداری بوده است. درست است که جشنواره فجر دولتی است اما یک رویداد شهری است و جزو هویت شهر تهران محسوب می شود. شورای شهر تهران سال گذشته به شهرداری ایراد گرفت که شهرداری باید در رویدادهای مهم مانند نمایشگاه کتاب، جشنواره ها (موسیقی و فیلم) حضور چشمگیر داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با بیان این که مشارکت شهرداری از نظر قانونی مشکل ندارد، افزود: شهر همه چیز را با هم نیاز دارد. شهر در کنار مسائل شهری، به مسائل فرهنگی، اجتماعی و... نیاز دارد. موضوع کارهای مشارکتی در دستور کار شهرداری است. شهرداری روی رویدادهای شهری سرمایه گذاری می کنیم.

نژاد بهرام در پاسخ به این سوال که شهرداری در شرایطی بد مالی است و باید در حوزه مشارکت داشته باشد که حاصلی داشته باشد. جشنواره فیلم فجر چه حاصلی برای شهرداری دارد؟ تاکید کرد: ما به عنوان اعضای شورای شهر از شهرداری سوال کردیم که برای هزینه های جاری با مشکل روبرو هستند یا خیر؟ شهرداری به شورای شهر اعلام کرده که هزینه های جاری اش مشکل ندارد و می تواند ردیف بودجه مشارکت را به مشارکت هایش اختصاص دهد. ما به عنوان اعضای شورای شهر نمی توانیم در کار اجرا دخالت کنیم و برای شهرداری تعیین تکلیف کنیم و اعلام کنیم که شهرداری در چه حوزه ای مشارکت داشته باشد. شهردار در راستا و چارچوب اختیارات خود به عنوان مدیر می تواند اولویت ها را مشخص کند. اما انتظار ما از شهردار این است که در اولویت بندی های خود با کمیسیون های مربوطه مشورت کند.

او در پاسخ به این سوال که از اولویت ها صحبت کردید. بیش از دو ماه پیش اعضای شورای شهر تهران در جلسه هم اندیشی برنامه اولویت محور تحقق پذیر را به شهردار تهران دادید، این برنامه به کجا رسید؟ گفت: بودجه سال 99 در راستا این برنامه اولویت محور است.

نژاد بهرام در پاسخ به این سوال که مقاومت شهردار در اجرای این برنامه از بین رفته است؟ تاکید کرد: چنین مقاومتی از سوی شهردار وجود نداشت. در مواردی از این برنامه با هم بحث و گفتگو داشتیم و در نهایت به تفاهم و نتیجه رسیدیم. یکشنبه هفته آینده این برنامه اولویت محور تحقق پذیر منتشر خواهد شد.

خبرنگار: پریسا هاشمی

 

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 542815 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟