هر سه روز، یک همایش پرخرج در شهرداری خزانه خالی تهران!/ محسن هاشمی توضیح داد +فیلم
حجم ویدیو: 22.28M | مدت زمان ویدیو: 00:03:03

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی رکنا، با روی کار آمدن دوره پنجم مدیریت شهری تهران، مدیران شهری دائم درباره خزانه خالی و بدهی بیش از 60هزار میلیاردی شهرداری مصاحبه می کنند. این در حالی است که هنوز ریخت و پاش های شهرداری پابرجاست و جشنواره ها، همایش ها و نشست های فصلی با هزینه های کلان برگزار می شوند و این سوال پیش می آید که اگر شهرداری پول ندارد پس همایش و جشنواره های پرخرج برای چیست ؟

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری رکنا، در خصوص این مسئله که شهرداری از یک طرف می‌گوید پول ندارم و از طرف دیگر همایش های پرخرجی برگزار می کند که نتیجه آنها نیز نامعلوم است  گفت: نکته درستی است، یکی از دلایلی که می‌گویند ساختار شهرداری باید کوچک شود همین مسئله است. هم اکنون ما در شهرداری 43 سازمان و شرکت داریم و اگر هرکدام از آنها در سال دو همایش بگیرند نزدیک به 90 همایش می‌شود.

هر سه روز یکبار، همایشی در شهرداری برگزاری می شود

وی ادامه داد: شهرداری مجبور است از دیگر همایش ها نیز حمایت کند که در نتیجه شاهد این مسئله هستیم که هر دو سه روز یکبار همایشی در تهران برگزار می‌شود که پول، نیروی انسانی و فضای فیزیکی خیلی از این مراسم ها را شهرداری می‌دهد. بارها توصیه کرده ام که باید مراقب این مراسم ها باشیم.

رسانه ها حواسشان به برگزاری همایش های بی حاصل باشد

هاشمی درباره همایش فصلی مدیران نیز گفت: در گذشته شاید نیاز بود تا مدیران کنار هم جمع شوند تا نتیجه ای به دست بیاید اما امروز مد شده است تا مدیران همایش فصلی بگیرند که هیچ نتیجه جدی از آن استخراج نمی شود. هر سازمان و شرکتی در شهرداری نیز همایش ویژه ای برگزار می کند  که به شخصه متوجه نمی شوم برگزاری این همایش ها چه نتیجه مثبتی دارد و خواهش می‌کنم که خبرنگاران روی این موضوع کار کنند.

در کنار برگزاری همایش ها، شاهد برپایی مراسم های افتتاحیه های پرخرج برای مباحث خیلی ساده و به مرحله اجرا در آمد پروژه های بعضا خیلی ساده و معمولی هستیم که با توجه به وجود روابط عمومی ها در هر منطقه و ناحیه شهرداری معنای این افتتاحیه ها که به حتم مخارجی را هم همراه دارد مشخص نیست.

رئیس شورای شهر تهران در این خصوص نیز تاکید کرد: افتتاح ها اشکالی ندارد و برای این انجام می‌شود که مردم بفهمند کاری انجام شده است و از کسانی که آن کار را انجام داده اند می‌شود تقدیر کرد. اما بعضی از افتتاح ها درجه اهمیت زیادی ندارند و نیازی به اینهمه خرج نیست.

وی در پایان خطاب به رسانه ها متذکر شد : هرجایی احساس کردید که همایش بی نتیجه ای برگزار می‌شود و بدون استفاده و لاکچری است مطرح کنید و بگویید نباید این مراسم برگزار می‌شد.

خبرنگار: پریسا هاشمی

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 540398 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟