عرفانی : چینی های مقیم ایران تحت کنترل وزارت بهداشت / تاکنون مبتلا به کرونا ویروس در چهارگوشه ایران نداشتیم

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، ساعتی پیش در اخبار اعلام شد فردی مبتلا به کرونا ویروس در بیمارستان فارابی اصفهان در شرایط قرنطینه قرار دارد.

حسین عرفانی، رئیس اداره بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا ضمن تکذیب این خبر گفت : تا امروز ( 13 بهمن ماه ) هیچ مورد ابتلا به کرونا ویروس در ایران مشاهده نشده است و همه موارد مشکوک بعد از انجام آزمایشات کامل مشخص شده است که به کروناویروس مبتلا نیستند.

رئیس اداره بیماری های واگیر وزارت بهداشت در ادامه با تاکید بر اینکه در خصوص کرونا ویروس سه منظر وجود دارد افزود : اول علائم و تابلو بالینی مطرح است. فردی که عفونت حاد تنفسی در زمینه یک بیماری تب دار بالای 38 درجه ، گلودرد ، سرفه ، آبریزش بینی، سردرد، بدن درد ، تنگی نفس ، نارسایی تنفسی را اگر بیمار داشته باشد از نظر تابلو بالینی با آنفولانزا و سرماخوردگی شباهت دارد، اگر بیماری این علائم را داشته باشد در مرحله بعدی باید از وی سوال شود که در 14 روز گذشته به چین سفر داشته است یا با فردی که از چین به ایران سفر کرده است مراوده ای داشته است یا خیر. اگر بگوید در 14 روز گذشته به چین سفر کرده ام و با افراد بیمار در شهر ووهان در تماس بودم این مورد مشکوک به ابتلا به کرونا ویروس است. در منظر سوم باید از این فرد مشکوک ، نمونه آزمایشگاهی گرفته شود ، اگر در نمونه آزمایشگاهی ابتلا وی به کرونا ویروس تایید شود وی قرنطینه می شود.

وی در خصوص تفاوت نتیجه آزمایش مبتلایان به کرونا ویروس با نمونه های آنفولانزا و سرماخوردگی چنین توضیح داد: کیت های این بیماری ها با یکدیگر متفاوت است و همین تفاوت باعث شناسایی مبتلایان می شود.

رئیس اداره بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در خصوص اینکه تعداد زیادی چینی در کشور ایران اقامت دارند که در این مدت امکان دارد به چین رفته و برگشته باشند و حال حاضر در شهر تردد دارند برای کنترل وضعیت سلامت این افراد چه تدابیری انجام گرفته است گفت: بدون استثنا در 14 روز گذشته ، کسانی که از مبادی مرزی ما از چین وارد شده اند مورد مراقبت و بیماری یابی قرار گرفته اند. اسامی تمامی این افراد ثبت شده و در تحت مراقبت هستند و هیچ کدام از افراد چینی که هم اکنون در داخل کشور حضور دارند و مهمانان ما هستند مبتلا به کرونا ویروس نیستند. با اطمینان خاطر می توان گفت که همه این عزیزان در سلامت کامل هستند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 540384 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟