تصمیم گیری نهایی برای لغو پروازها از چین به ایران/ مرگ 200 نفر در اثر ابتلا به کرونا

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، از شب گذشته خبر 6فرد مشکوک به کرونا در شهرهای مختلف ایران در خبرگزاری های رسمی منتشر شد. از سوی دیگر عکسی آماده باش اورژانس تهران همراه با خبر ابتلای برخی ایرانیان به ویروس کرونا در فضای مجازی منتشر شد.

آیا وزارت بهداشت ابتلا به کرونا را تایید می کنند یا خیر؟

نتیجه از 6 مورد مشکوک به ابتلا به کرونا منفی بود

حسین عرفانی، رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا تاکید کرد: روز گذشته دکتر گویا اعلام کردند که 6 مورد مشکوک به کرونا در شهرهای مختلف ایران گزارش شده است. آزمایش ها در این مورد انجام شده و ابتلا به کرونا در تمام موارد منفی است و تا این زمان که با شما صحبت می کنم هیچ مورد مثبت کرونا در کشور نداریم.

نگرانی بین المللی در بحث تهدید سلامت عمومی

او ادامه داد: در مبادی مرزی و سطح کشور سیستم مراقبتی و بیماریابی فعال و هوشیار است. این موارد مشکوک به محض گزارش مورد بررسی قرار گرفتند و خوشبختانه آزمایش آنها منفی بوده است. روز گذشته سازمان جهانی بهداشت در جلسه اضطراری که برگزار کرده بود نهایتا اعلام کرد که ویروس کرونای جدید نگرانی بین المللی در بحث تهدید سلامت عمومی است و PHEIC را اعلام کرد.

با این شرایط اضطراری که سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد، وزارت بهداشت نیز جلساتی تشکیل داد و با توجه به آخرین هشدارهای سازمان جهانی بهداشت درصدد تشدید مراقبت های بهداشت خودمان هستیم و دستورالعمل هایی که در سطح کشور ابلاغ کردیم. با آخرین اطلاعات اعلام شده این دستورالعمل ها را به روزرسانی می کنیم و در اولین فرصت این را ابلاغ می کنیم.

نشانه های ابتلا به ویروس کرونا

رئیس مرکز بیماری های واگیر وزارت بهداشت در خصوص راهکارها و علائمی که از ویروس کرونا در فضاهای مجازی و بعضی رسانه منتشر می شود تاکید کرد: مباحثی مانند خوردن آب و خشک نبودن گلو باعث پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا می شود، کاملا غیرعلمی است. کرونا با یک علائم تب، گلودرد، آب ریزش بینی، بدن درد و مشکلات تنفسی شروع می شود. در مراحل اولیه با سایر موارد سرماخوردگی متفاوت نیست. مگر این که ارتباطی مشکوک با منبع آلودگی داشته باشد مثلا فرد در دو هفته اخیر به چین سفر کرده باشد یا با مسافران کشورهای مبتلا به کرونا در ارتباط بوده باشد.

باید این شاخص های همه گیرشناسی را در گزارش های خود دنبال کنیم. در مواردی که رابطه تکنولوژی داشت و هم علائم بالینی مشکوک باید آزمایش ها انجام شود و مشخص می شود که مورد مثبت است یا خیر؟ این 6 نفر علائم بالینی داشتند اما آزمایشاتی که انجام شد منفی بود و تا به امروز 11 بهمن 98 مورد مثبتی در کشور مشاهده نشده است. آخرین آمار جهانی ابتلا 9هزارنفر به کرونا در چین را رد کرده و اعلام شد بیش از 9هزار نفر به کرونا مبتلا شده اند و مرگ و میر آن بیش از 200نفر بوده است. بالغ بر 20 کشور آلودگی خود را در سطح دنیا گزارش کرده اند.

عرفانی در پاسخ به این سوال که قرار بود با اعلام شرایط اضطرار پروازی کشورهای مبتلا به ویژه به چین لغو شود، آیا این اتفاق افتاد؟ گفت: از امروز در حال پیگیری و هماهنگی با وزارت امور خارجه و نهادهای زیربط هستیم و نتیجه آن را رسما اعلام خواهیم کرد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 539529 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟