بازپرس من در پرونده شکایت قالیباف جزو متهمان پرونده طبری است

به گزارش رکنا، در همین رابطه، سید محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با اشاره به وضعیت این پرونده گفت:

من در مرداد سال گذشته، مصاحبه‌ای در خصوص املاک نجومی و بحث تهیه گزارش تغییر و تحول داشتم که پیرو همان گفتگوی رسانه‌ای، شهردار اسبق تهران شکایتی را علیه بنده تنظیم کرد.

این شکایت با سرعت و فوریت کم سابقه‌ای پیگیری شد و حتی در کیفرخواست تنظیم شده، بنده را به اشتباه به عنوان نماینده مردم در مجلس خطاب کرده بودند. در این کیفرخواست، عنوان شده بود که به دلیل بیان این جمله که در دوران مدیریت شهری 12 ساله پیشین، نابسامانی وجود داشته، مصداق توهین به مقام شهردار سابق تلقی شده و چون عنوان کردید که هزینه‌های خاص در سال 95 در شهرداری انجام شده، نشر اکاذیب صورت گرفته است.

این پرونده به دادگاه ارجاع و حکمی به همین مضمون در جلسه دوم به رغم تنظیم لایحه از سوی بنده صادر شد که اکنون هم به شعبه تجدیدنظر ارجاع شده و منتظر برگزاری آن در اردیبهشت ماه سال آینده هستم.

بر اساس اخباری که بنده دارم، بازپرس این پرونده، جزو متهمان پرونده طبری بوده و همان فردی است که پرونده املاک نجومی را با آن سرنوشت نامعلوم پیگیری کرد. ضمن اینکه، پیگیری و رسیدگی به پرونده شمس‌الشموس که متعلق به یکی از بستگان او بوده را هم بر عهده داشته است.

در حالی از سرنوشت پرونده املاک نجومی که بیش از دو سال و نیم(از آبان 96) در دست این بازپرس بود، خبری نداریم که در جریان شکایت قالیباف از بنده، رکورد رسیدگی به یک شکایت قضائی شکسته شده است!

پرونده عیسی شریفی که از تابستان 96 با 500 صفحه کیفرخواست مطرح بوده، همچنان در انتظار صدور حکم بوده و برگزاری دادگاه علنی در این پرونده، مطالبه جدی افکار عمومی است. چرا که مردم باید بدانند که آقایان با منابع عمومی این کشور چه کرده‌اند و این یک حق طبیعی برای افکار عمومی خواهد بود.

تاسف‌بارتر اینکه، اخیرا شنیدیم که قائم مقام قالیباف با تودیع وثیقه خیلی سنگین آزاد شده و آقایان باید پاسخ بدهند که چطور یک متهم که پرونده او به گفته سخنگوی دستگاه قضائی در آستانه ارجاع به دادگاه بوده با این ساز و کار زندان را ترک می‌کند.

وقتی شورای نگهبان، بالغ بر 90 نفر از نمایندگان کنونی مجلس را با عناوین مالی ردصلاحیت کرده و صلاحیت امثال، مطهری، مقیمی و افشانی را که تا چندی قبل، شهردار همین شهر بوده، احراز نکرده است، تناقض برانگیز و محل سوال خواهد بود.

طی همین روزهای اخیر، ما سه تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری قالیباف را در صحن شورا در کنار گزارش تلفیق بودجه 93 تصویب کردیم که همگی نیازمند بررسی جدی است. آقایان شورای نگهبان که گاها درخصوص صلاحیت یک امام جمعه، تحقیقات محلی ترتیب می‌دهند، چطور هیچ زحمتی به خود نداده و حتی یک سوال از قالیباف درباره این مسائل و شائبه‌های مالی مطرح نکرده‌اند؟

به هر حال در طول دو سال و نیم گذشته، این مسائل، دغدغه افکار عمومی بوده و مردم، مدام درباره سرنوشت پرونده قائم مقام شهردار سابق که در زندان بوده سوال می‌پرسند. بالاخره درباره املاک نجومی و سرنوشت آن، ابهامات فراوانی مطرح بوده که نیازمند پاسخگویی و روشنگری است.

باید از شورای نگهبان پرسید که چطور، یک فرد اینگونه مصونیت یافته و هیچ پاسخ روشنی هم از او مطالبه نشده است؟ این در حالی بوده که کسانی که در طول 40 سال اخیر، خدمات ارزنده‌ای به کشور و انقلاب ارائه کرده و از استانداران و وزرای پاکدست بوده‌اند، تحت عناوینی ردصلاحیت می‌شوند و هیچکس دربرابر این تناقض پاسخگو نیست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 539316 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟