یک پل 7 میلیونی  با 2مدعی ساخت ! / فعال اجتماعی : ما فاکتور داریم اعضای شورا سندی دارند ارائه دهند+ فیلم
حجم ویدیو: 1.16M | مدت زمان ویدیو: 00:00:08

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، پلان شهری از توابع شهرستان چابهار در استان سیستان و بلوچستان است که نزدیک به 314 خانوار زندگی می‌کنند و با مشکلات زیادی روبرو هستند. راه عبوری یکی از این روستاها هر سال پس از یک نوبت بارندگی بسته می‌شود و مردم مجبور هستند تا برای عبور و مرور از طناب استفاده بکنند چرا که هیچ پلی در آن منطقه وجود ندارد. همچنین این منطقه در حال حاضر سه پل نیاز دارد که هزینه هر پل نیز 7 میلیون تومان است.

هر روستا یک کتابخانه

 پریناز هاشمی که چند سالی است در منطقه دشتیاری سیستان و بلوچستان به فعالیت داوطلبانه می‌پردازد به خبرنگار رکنا گفت: « در منطقه دشتیاری با طرح هر روستا یک کتابخانه باگروهی به تجهیز کتابخانه های آن منطقه پرداختیم که من در آن گروه ها حضور دارم. وقتی سیل آمد به دلیل تماس هایی که با من گرفته می‌شد، شماره حسابی را منتشر کردم و بر اساس اولویت و نیاز های مردم منطقه شروع به فعالیت کردیم.

این فعال اجتماعی اضافه کرد: فیلمی از روستای پلان دیدم که بچه ها برای رد شدن از خیابان به دلیل سیل باید به شکلی طناب بازی می کردند بنابراین مبلغ دو میلیون تومان را برای آقای جدگال در آن منطقه واریز کردم تا ساخت پل را آغاز کنیم و بر اساس گزارش هایی که برایم ارسال شد ، تیرآهن های پل فردای آن روز خریداری شد سپس 2 میلیون تومان دیگر نیز واریز کردم تا جوشکاری ها انجام شود.

او افزود: از آقای جدگال خواستم تا با توجه به وضعیت نسبتا مناسب پلان از بخشداری و شورای شهر کمک بگیرد. اما هیچ کمکی صورت نگرفت. تا کنون 4 میلیون تومان واریز کرده ام و قرار است دوباره بررسی شود که مراحل بعدی ما چیست.

ما فاکتور داریم اعضای شورا سند دارند ارائه دهند

هاشمی با بیان اینکه در یکی از گروه های منطقه دشتیاری اعلام شده است که شورای شهر و بخشداری پلان با کمک خیری که دو میلیون پول داده است و خواسته تا نامش فاش نشود، ساخته شد. اظهار کرد: در آن گروه شروع به تمجید  از شورای شهر کردند این در حالی است که ما برای ساخت این پل خیلی تلاش کردیم تا شورا و بخشداری با ما همکاری کند اما هیچکس کمکی نکرد.

وی افزود: تمام گزارش ها و فاکتورهای ما مبنی بر ساخت این پل موجود است و می‌توانیم در این زمینه شفاف سازی کنیم. اما اگر هرکسی در شورای شهر یا بخشداری کمک کرده است اعلام و گزارش دهد چرا که در این پروژه هیچکس به ما کمک نکرد.

کسی برای دریافت  کمک نزد ما نیامده است

 صاحب گل بادغن رییس شورای شهر پلان در خصوص چگونگی ساخت به رکنا گفت : مدت یک ماه است که آب در آن مسیر جریان دارد و تردد اهالی دچار مشکل شده است  به دلیل مصوباتی که برای ما وجود داشت و فرا رسیدن دهه فجر اقدام به ساخت این پل کرده ایم. ما درآمد مناسبی نداشتیم که خیری پیدا شد و 3 میلیون تومان کمک کرد سپس دو میلیون نیز دهیاری ها و دو میلیون تومان نیز شهرداری پرداخت کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که یک فعال اجتماعی با مدرک می‌گوید من این پل را ساخته ام و هیچ کمکی از سوی شورا و شهرداری به ما نشده است اینگونه توضیح داد : هیچ فعال اجتماعی ای برای دریافت کمک و همراهی نزد من نیامده است ، تنها بچه های ورزشکار با سه میلیون تومان کمک از سوی خیرین پیش من آمدند که دو میلیون از بخشداری و دو میلیون نیز از طرف خودم واریز کردم.

بادغن در پایان تاکید کرد: البته من خواستم تا فاکتور برای من بیاورند تا دو میلیون تومان کمک کنم.

 

پلان

خبرنگار: علی چاهه

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 538905 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟