380 بانک خصوصی در جریان اعتراضات آبان تخریب شدند/ بیش از 1274 میلیارد خسارت بر بانک ها

به گزارش خبرنگار رکنا، بعد از افزایش نرخ بنزین در سراسر کشور شاهد اعتراضاتی بودیم که در نهایت توسط عده ای منحرف و شکل تخریبی به خود گرفت. با خشونت آمیز شدن اعتراضات شاهد این مسئله بودیم که بانک های زیادی توسط تخریبگران که هویت مشخصی نداشتند آسیب دیده و یا در آتش سوختند. تاکنون آماری از بانک های مورد حمله قرار گرفته  منتشر نشده است.

بانک-سوخته-min

محمدرضا جمشیدی، دبیرکل کانون بانک ها و موسسات اعتباری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا درباره این موضوع که چه تعداد از بانک های کشور تخریب شده و میزان خسارت های وارد چقدر است گفت: تقریبا بر اساس شعب دسته بندی کرده ایم ، نزدیک 281 شعبه تخریب و سرقت شده اند. برآورد خسارت ما نیز 873 میلیارد است.

وی ادامه داد: جدا از آمار بانک های بالا، شعبه هایی که از طریق حریق از بین رفته اند تقریبا 99 شعبه هستند که 401 میلیارد به آنها خسارت وارد شده است.

جمشیدی با بیان اینکه ، افرادی در جریان اعتراضات ،دو دستگاه ATM را با 4 میلیون تومان پول دزدیده اند اذعان داشت: اما دستگاه های ATM که تخریب شده اند نزدیک 62 دستگاه است که بالغ بر 4 میلیارد 780 میلیون خسارت وارد شده است

او افزود: زیر نظر کانون ما 16 بانک خصوصی و 3 موسسه قرار دارند که بعضی از موسسات نیز مانند رسالت، بانک مهر اقتصاد، موسسه نور و کاسپین عضو ما نیستند و حتما خسارت هایی را داشته اند.

دبیرکل کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی با بیان اینکه تعداد زیادی بانک بازسازی شده است تصریح کرد: بعضی از شعب اصلا قابل بازسازی نیستند که بجای آن مکان هایی در مجاورت شعبه ها برای ادامه فعالیت هایشان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تخریب ها درصد های مختلفی داشته که بعضی تنها شیشه هایشان شکسته است، بعضی مبلمان اداری و دکوراسیون ها آسیب دیده است اما بعضی شعب نیز آتش گرفته اند که نمی‌توان در آن شعبه ها به کار ادامه داد.

دبیرکل کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی افزود: در برخی بانک ها صندوق ها نیز آسیب دیده اند و مثل اینکه قصد دزدی نیز وجود داشته است که در این مراکز فعالیت غیر ممکن می‌شود تا اینکه بازسازی صورت بگیرد. خیلی از این موارد به کل از دست رفته اند.

خبرنگار: علی چاهه

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 538590 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟