برگزاری جشنواره جذب توریست چینی در همدان با وجود حمله کرونا / وزارت بهداشت: بیمار یابی در حال انجام است

به گزارش خبرنگار رکنا، هر سال در ماه بهمن به مدت 15 روز، سال نو چینی که از مهمترین تعطیلات مردم چین به حساب می‌آید و با جشن فانوس به پایان می‌رسد در سراسر دنیا برگزار می‌شود. این در حالی است که چند سالی است با فرا رسیدن فصل زمستان مسئولان گردشگری همدان برنامه هایی را در قالب جشنواره زمستانی برای جذب گردشگر اجرا می‌کنند.

این در حالی است که چندی پیش در سفری که مونسان وزیر فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به چین داشت در مصاحبه با چند شبکه چینی از مردم چین دعوت کرد تا برای تعطیلات به ایران آمده و عید خود را در ارزان ترین مقصد سفر در جهان سپری کنند. تابستان امسال نیز ایران با قانون لغو روادید برای چینی ها فرصت را برای حضور گردشگران چینی بیشتر کرد.

حال امسال شاهد این مسئله هستیم که مسئولان این بخش به این نتیجه رسیده اند تا به مناسبت سال نو چینی با برگزاری یک رویداد ملی به نام «ایران باشکوه» که یکی از مقصد های آن همدان است این عید را در 17 بهمن برای توریست های چینی جشن بگیرد. اما مدتی است که شیوع ویروس کرونا در چین خبر ساز شده و در چند روز اخیر به بسیاری از کشور های دیگر نیز منتقل شده است.

این مسئله شهروندان همدانی را نیز به دلیل اینکه استان آنها در زمینه جذب توریسم چینی پایلوت محسوب می‌شود، نگران کرده است. حساسیت به این موضوع حتی باعث شد تا امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در توییتی دربار حضور توریست های چینی در ایران بعد از شیوع ویروس کرونا هشدار بدهد.

البته در این زمینه نیز باید حق را به مردم داد چرا که بر اساس اخباری که از چین و سایر کشور ها منتشر می‌شود این مسئله را ثابت می‌کند که مراقبت ها به صورت ویژه صورت می‌گیرند اما با توجه به تصاویری که از مراقبت ها در ایران منتشر شده است مراقبت ویژه ای را مشاهده نمی‌کنیم.

حسین عرفانی رئیس اداره بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان وزارت بهداشت، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این موضوع که چه تمهیداتی برای مراقبت های ویژه صورت گرفته است تا ویروس کرونا از مسافران چینی به ایران منتقل نشود گفت: با دانشگاه علوم پزشکی همدان هماهنگی های لازم صورت گرفته است تا مراقبت ها از مسئولین برگزار کننده همایش و هتل هایی که مسافران در آنها اسکان دارند انجام شود.

وی افزود: کارها در حال انجام است و مراقبت و بیمار یابی صورت می‌گیرد و تا کنون مورد خاصی وجود نداشته است.

در پایان باید گفت که ارز آوری گردشگران چینی برای کشورمان بسیار پر اهمیت است اما آنچیزی که امروز از همه چیز مهم تر است مراقبت از مردم برای جلوگیری از ورود این ویروس به کشور است که امید داریم مسئولان ربط در تصمیم خود تجدید نظری انجام دهند چرا که ریسک این جشنواره های بسیار بالاست.

خبرنگار: علی چاهه

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 538499 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟