پشت پرده معامله جنجالی عمارت اقدسیه از زبان عضو شورای شهر + فیلم
حجم ویدیو: 32.83M | مدت زمان ویدیو: 00:03:26

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، قرار گرفتن خانه شهرداران یا همان عمارت اقدسیه در لیست املاک مزایده ای، واکنش رسانه ها را در پی داشت. طبق اخبار ناموثق چیزی بالغ بر 28میلیون هزینه نگهداشت این خانه در ماه (یعنی 336میلیون تومان در سال) است. در این میان شایعات هم  قوت گرفته و برخی براین عقیده اند که قرار است عمارت اقدسیه با ملک مجاور تجمیع و ساخته شود. همین شایعات به مشخص بودن خریدار این ساختمان و فروشش به مبلغ 80میلیارد تومان دامن می زند. از سوی دیگر اعضای شورای شهر تهران با دو موضع به فروش عمارت اقدسیه واکنش نشان دادند. برخی این ملک را فاقد ارزش و مانند بقیه املاک شهرداری دانستند و برخی عمارت اقدسیه را باارزش و فاخر می دانند.

محمدجواد حق شناس در واکنش به فروش عمارت اقدسیه در گفتگو با خبرنگار رکنا گفت: فکر نمی کنم بتوانیم به راحتی در مورد یک ملک قضاوت کنیم و آن را فاقد ارزش بدانیم. این ملک دارای اعتبار و سالیان سال محل اقامت شهرداران تهران بوده است. به نظرم باید اطلاع رسانی دقیق تری در رابطه با ویژگی های این ملک صورت گیرد.

او افزود: اگر این ملک در دستور فروش است با توجه به ابهاماتی که به وجود آمده و مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته، انتظار می رود مسئولان زیربط در شهرداری برای فروش آن تامل و اطلاع رسانی بیشتری کنند تا این ابهام پیش نیاید که مسئولان مربوطه بدون توجه به ارزش املاک شهرداری را به فروش می رسانند و به منافع شهر اهمیت نمی دهند.

رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا خریدار این ملک مشخص شده و درست است که می گویند قرار است با ملک جنبی تجمیع شود، گفت: باید اطلاع رسانی بیشتری در این مورد صورت گیرد. تعجیل در این روند ابهاماتی ایجاد می کند که چرا این اتفاق رخ می دهد؟ چه منافعی برای برخی دارد؟ در حال حاضر تامل و اطلاع رسانی بیشتری نیاز است و حتی می توانند دستور بررسی دقیق تری را صادر کنند.

حق شناس با اشاره به محدودیت دسترسی اعضای شورای شهر به سامانه شهرداری و اطلاعات عمارت اقدسیه تاکید کرد: این روند اصلا پذیرفته نیست که شهرداری به خودش اجازه دهد تا بعضی از دسترسی های اطلاعاتی اعضای شورای شهر را با محدودیت روبرو کنند. این روند کاملا تخلف است و رویکردی که ابهام زیادی را ایجاد کرده و ممکن است این سوال پیش بیاید که چه اتفاقی قرار است رخ دهد که نمایندگان مردم باید بی خبر بمانند؟ قطعا این روند مورد پذیرش نیست.

خبرنگار: پریسا هاشمی

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 538322 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟