مجهزترین دستگاه برای تست ویروس کرونا در فرودگاه امام / مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت خبر داد  + فیلم
حجم ویدیو: 4.47M | مدت زمان ویدیو: 00:00:36

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، بعد از شیوع نسل تازه ویروس کرونا در جهان هرروز شاهد انتقال این بیماری به نقاط مختلف جهان هستیم که این مسئله باعث شده است تا در فرودگاه شهرهای مختلف تیم هایی با دستگاه های مخصوص تست اولیه برای مشخص شدن بیماری را از افراد بگیرند.

حال فیلمی در فضای مجازی در حال منتشر شدن است که بر خلاف کشور های اروپایی که افراد با لباس و دستگاه های مخصوص افراد را کنترل می‌کنند در فرودگاه امام خمینی دو فرد بی آنکه لباسی مخصوص داشته باشند و فقط با یک دستگاه مردم را کنترل می‌کنند بی آنکه کسی حتی یک لحظه برای کنترل شدن بایستد.

کیانوش جهانپور مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش درباره این نحوه غربالگری چنین به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: این افراد دارای ترمومترهای لیزری هستند که روبروی صورت افراد گرفته می‌شود و نیاز به تماس ندارد بلکه روبروی صورت قرار می‌گیرد و تب بدن را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: آن تصاویر ژورنالیستی که از کشور های خارجی منتشر شده و پروپاگاندا ایجاد کرده است تفاوتی با این دستگاه های ما ندارد و حتی ممکن است از کیفیت پایین تری نسبت به به دستگاه های ما برخوردار باشند.

جهانپور تاکید کرد: این دستگاه ها هنگام عبور افراد برروی یک دمایی تنظیم شده و آلارم می‌زند که به معنای آن است که فرد مشکلی ندارد. دوربین ها نیز حرارتی هستند و فرقی با این دستگاه ها ندارد. اگر فرودگاهی شلوغ باشد مجبور می‌شوند تا از چندین دوربین در این گیت ها استفاده شود.

مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش اظهار کرد: اگر فردی تب داشته باشد آن را به محلی که تیم بهداشتی مستقر است منتقل می‌کنند. هیچ وسیله دیگری نیز در هیچ کجای دنیا برای این کار وجود ندارد.

جهانپور در پایان گفت: تا کنون مورد مشکوک مبتلا به ویروس کرونا را در کشور نداشته ایم.

خبرنگار: علی چاهه

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 538063 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟