حضور آتش نشانان تهرانی در سیستان و بلوچستان و کمک به سیل زدگان+ فیلم و عکس
حجم ویدیو: 5.45M | مدت زمان ویدیو: 00:00:45

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، در یکصد و نودمین جلسه شورای شهر تهران طرحی را با قید دو فوریت مبنی بر کمک شهرداری تهران به سیل زدگان سیستان و بلوچستان ارائه شد. با توجه به شرایط حاد استان سیستان و بلوچستان و بارندگی های شدید و آبگرفتگی معابر و راه های مواصلاتی و مهارت های جدی پیشنهاد شد شهرداری تهران در اسرع وقت لایحه ای مبنی بر ارائه خدمات و تجهیزات به سیل زدگان سیستان و بلوچستان به شورا ارائه کند. این طرح در نهایت مورد پذیرش اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

جلال ملکی در گفتگو با خبرنگار رکنا تاکید کرد: بعد از سیلاب های شدید در استان سیستان و بلوچستان به دستور شهردار تهران اکیپ مجهز آتش نشانی تهران برای امداد رسانی به منطقه کنارک اعزام شد. بلافاصله در چندین نقطه به طور همزمان مشغول امداد رسانی شدند. پمپ پرقدرت وایسکو که در دقیقه 6هزار لیتر قدرت تخلیه آب دارد را به این محل آوردیم. آب در سه راهی فاضلاب ریخته می شود و هزار متر پایین آتش نشانان منتظر هستند تا این آب از طریق تانکرها این آب به دریا منتقل شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران افزود: سازمان آتش نشانی 35نفر نیرو به همراه 14دستگاه سبک و سنگین عملیاتی و 40 دستگاه پمپ سبک و 5 دستگاه پمپ نیمه سنگین و سنگین را به کنارک اعزام کردیم و در حال حاضر فقط مشغول آبکشی هستیم.

کمک آتش نشانان تهرانی از جیب خود برای کمک به سیل زدگان سیستان و بلوچستان

او با اشاره به این که آتش نشانی اقلامی به سیستان و بلوچستان اعزام نکرده است، گفت: ما تجهیزاتی در راستای وظایف امدادی و عملیاتی با خود به منطقه آورده ایم. آتش نشانان در ساعات استراحت نیز به دیگر امدادگران کمک کرده و اقلام مورد نیاز را در بین مردم منطقه توزیع می کنند. ضمن آن که آتش نشانان تهران اقلام بهداشتی، شیر خشک و... را از جیب خود تهیه و به منطقه اعزام کردند. توزیع این اقلام سازمانی نبود و صرفا کمک آتش نشانان به هموطنان خود بود.

جلال ملکی در پاسخ به این سوال که اگر چند اتفاق در شهر تهران رخ دهد آیا آتش نشانی مشکلی برای عملیات امداد و نجات نخواهد داشت؟ گفت: خیر. ما در فروردین ماه تجهیزات بیشتری به مناطق سیل زده گلستان، لرستان و خوزستان اعزام کرده بودیم. در حال حاضر بیش از 1000دستگاه خودرو در آتش نشانی تهران وجود دارد و 14 دستگاه به سیستان و بلوچستان اعزام شده است. اولویت ما احتمالات تهران است. پیش بینی های لازم می شود و مطمئن می شویم اگر این تعداد نیرو یا تجهیزات به شهر دیگری اعزام شود، روند خدمت رسانی در تهران با مشکلی روبرو نمی شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 535853 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟