امدادرسانی به سیل زدگان سیستان و بلوچستان / مردم سیل‌زده به مواد غذایی و پوشاک احتیاج دارند + عکس

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا،  در پی وقوع  سیل در سیستان و بلوچستان  ۶۱۳ میلیاردتومان آسیب به بخش کشاورزی وارد شده و ۳۳۲میلیارد تومان خسارت به بخش زیرساخت های شهری وارد شده است.  با این شرایط بحرانی، مردم مناطق سیل زده نیاز مبرم به امداد رسانی و توزیع اقلام امدادی دارند چرا که از ۳۲۷ روستای تحت پوشش شبکه بهداشت چابهار، ۱۲۰ روستا در محاصره آب و نیازمند مواد غذایی و بهداشتی هستند.

از  اولین روز  وقوع سیل در منطقه ، امدادگران هلال احمر خود را به مردم رسانده و با تمام توان سعی در امداد رسانی به سیل زدگان دارند ولی منطقه به شکلی در محاصره سیل قرار گرفته است که باز در کنار کمک های دولتی ، سیل زدگان نیازمند کمک مردمی هستند.

مردم سیل‌زده به مواد غذایی و پوشاک احتیاج دارند

یک عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۸۰ درصد ارتباطات راه‌های روستایی و عشایری این استان به دلیل سیل قطع شده است، گفت: مردم سیل‌زده به مواد غذایی و پوشاک احتیاج دارند. عمق خسارت زیاد است و لازم است دولت برنامه خاصی برای رفع خسارت در استان سیستان و بلوچستان داشته باشد.

کمک های اولیه در بسته های اهدایی از سوی هلال احمر

راشکی، مدیر کل هلال احمر استان نیز خاطرنشان کرد:  سبدهای غذایی سایر استانها با کمک هلال احمر در حال رسیدن به منطقه چابهار هستند. بالگردهای نیروی انتظامی، سپاه، ارتش و هلال احمر در حال فعالیت برای امدادرسانی هستند.

تصاویر امدادرسانی و توزیع اقلام معیشتی در روستاهای نوک آباد وسولدان بخش دشتیاری شهرستان چابهار توسط نیروهای امدادی هلال احمر

 

 

کدخبر: 534766 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟