ترامپ: تنهادولتی که با داعش مبارزه می کند ایران است ! / سازمان ملل در برابر تصمیمات آمریکا حرکت نمایشی دارد

به گزارش خبرنگار  رکنا: هنوز یاد حمله انتحاری گروه تروریستی القاعده به رهبری اسامه بن لادن در 11سپتامبر به یاد مردم آمریکا است اما این در حالی است که امروز دولت قانونی آنها در خاک یک کشور دست به ترور یکی از سرداران خوشنام ایران می‌زند و حتی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در توییتی می‌نویسد که 52 مرکز فرهنگی ایران را مورد هدف قرار خواهد داد. بدون شک تفاوتی بین اقدام تروریستی القاعده با دولت آمریکا نیست چرا که هر دو به نوعی درگیر تروریسم شدند.

ترامپ گفته بود که تنها کشوری که با داعش مبارزه می کند ایران است

محمد جواد جمالی نوبندگانی عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره تروریستی بودن دولت ترامپ گفت: شخص ترامپ در تبلیغات انتخاباتی می‌گفت که کلینتون داعش را به وجود آورده است و تنها دولتی که با داعش مبارزه می‌کند، ایران است. اما می‌بینیم که وقتی خود به ریاست می‌رسد از همین گروه های تروریستی حمایت می‌کند و مهم ترین فردی را که نماد مبارزه با تروریسم بود با ترور به شهادت می‌رساند.

ترامپ ترس خود را پنهان می کند

او تصریح کرد: دنیای غرب به اوج انحطاط اخلاقی سیاسی رسیده است و مردم دنیا متوجه شده اند که چه طنزهای تلخی را آدم در عالم سیاست با آن روبرو است. امروز حامیان ترور و تروریسم دولتی دیگران را متهم به تروریسم می‌کند.

جمالی نوبندگانی تاکید کرد: ترامپ مانند فردی است که در تاریکی دچار ترس شده و برای غلبه بر ترس خود با صدای بلند و آواز، می‌خواهد ترس خود را پنهان کند.

سازمان ملل از آمریکا پول می گیرد ، نمی تواند با او مقابله کند

جمالی نوبندگانی در خصوص اینکه   ترامپ توییتی مبنی بر قصد حمله به  52 نقطه ایران که بعضی مراکز فرهنگی هستند  منتشر کرده است  به نظر می رسد این پیام ، خیلی روشن اعلام کرده است که تصمیم آمریکا یک حرکت توریستی است و جان مردم را نشانه گرفته است ،  نقش  سازمان هایی چون ،سازمان بین الملل در این مسئله چیست و چگونه باید ورود کند؟ گفت : این سازمان ها با پول آمریکا به کار خود ادامه می‌دهند. فردی که می‌خواهد رییس سازمان ملل شود اگر رضایت آمریکا وجود نداشته باشد این اتفاق رخ نخواهد داد. بنابراین این سازمانها در برابر آمریکا بیشتر نمایشی هستند.

قوانین بین المللی مخالف تصمیم آمریکا باشد از آن خارج می شوند

وی بیان کرد: در دکترین حکومتی آمریکا، قوانین بین المللی، شورای امنیت، سازمان امنیت و.. تا وقتی برای آنها قابل قبول است که آنچیزی که آنها از این قوانین می‌خواهند به آنها تعلق گیرد به غیر از این باشد از قرداد های بین المللی نیز خارج می‌شوند. سیستم آمریکا قلدر مآبانه است و دیدیم که در رابطه با شهید سلیمانی نیز با وجود آنکه به دعوت عراق به آن کشور رفته بودند دست به ترور زدند.

ترامپ به دنبال تشنج آفرینی در منطقه است

جمالی نوبندگانی خاطرنشان کرد: وقتی ترور سردار سلیمانی اتفاق افتاد خیلی از مقامات خارجی برای ایجاد یک نوع پوشش حقوقی، حمله پیش‌دستانه را مطرح کردند که خود این مسئله جای بحث زیادی دارد. ترامپ و حلقه افراطی اطراف او برای برون رفت از مشکلات داخلی و سیاسی که دارد قطعا به دنبال تشنج آفرینی در منطقه و دوشیدن حکام مرتجع منطقه است.

آمریکا می خواهد ما در زمین او بازی کنیم

او در پایان با بیان اینکه آمریکا به نوعی دنبال ایجاد حاشیه امنی برای رژیم صهیونیستی است اضافه کرد: همانطور که آمریکایی ها در ظاهر خط نشان می‌کشند اما در نهان دائم پیغام می‌دهند که از اقدامات متقابل ما وحشت دارند. آنها می‌خواهند شرایط را به نوعی پش ببرند که بعد از شهادت سردار سلیمانی ما در زمین آنها بازی کنیم.

خبرنگار: علی چاهه

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 532081 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟