لایحه منع خشونت علیه زنان در مجلس فعلی تصویب نمی‌شود/ بررسی بودجه 99 در  اولویت است

به گزارش خبرنگار رکنا، لایحه منع خشونت علیه زنان در ایران در سال 96 به مجلس ارسال شد تا در 3 بخش بازدارندگی، حمایتی و حفاظتی از زنان سیانت کند اما از آن سال تاکنون هنوز به نتیجه نرسیده است. جلوگیری از ازدواج اجباری دختران زیر 18 سال و تامین خانه امن برای دختران یکی از موارد مهم این قانون است کمااینکه در این لایحه برخوردها و مجازات‌هایی در مواردی همچون اسیدپاشی و تجاوز را نیز نظر گرفته شده است

سیده فاطمه ذوالقدر سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا درباره آخرین وضعیت  لایحه منع خشونت علیه زنان گفت: این لایحه از قوه قضاییه خارج شده و به دولت برگشته است اما ما نمی‌دانیم که چرا در دولت مسکوت مانده است.

وی ادامه داد: یک ماه قبل در جلسه ای که با معصومه ابتکار -معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده داشتیم این مسئله مطرح شد که لایحه در کمیسیون دولت در حال بررسی است تا تغییرات نهایی بر روی آن صورت بگیرد اما تا کنون هیچ خبری نشده است و بعید می‌دانیم که به مجلس امسال برسد چرا که انتخابات را پیش رو داریم و بحث بودجه 99 نیز مطرح است.

ذوالقدر با بیان اینکه طرح هایی دو فوریتی زیادی در نوبت هستند اظهار کرد: خیلی بعید است که این طرح به مجلس فعلی برسد. البته امیدواریم که در مجلس آینده، زنان توانمند حضور داشته باشند تا بتوانند این لایحه را به تصویب برسانند.

خبرنگار: علی چاهه

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 529124 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟