شهرداری اجازه ساخت خانه های 25 متری را نمی دهد / تهران مشکل تامین آب دارد+ فیلم
حجم ویدیو: 33.89M | مدت زمان ویدیو: 00:04:48

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، هفته گذشته معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اعلام کرد طرح خانه های 25متری در دست شهرداری است. این در حالی است که طبق طرح تفصیلی، شهرداری اجازه صدور مجوز ساخت خانه های کمتر از 35متر را ندارد.

محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار رکنا تاکید کرد:  حناچی در هیئت دولت اعلام کرد؛ شهرداری با تسهیل گری مسکن اجتماعی به کاهش مشکلات مردم کمک خواهد کرد. در کمیسیون شهرسازی و معماری جلساتی در این مورد برگزار کردیم. یکی از جلسات مجموعه ای از تصمیم گیران (شهرداری، وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور و...) حضور داشتند و مشکلات متفاوت و متناقضی وجود داشت. برخی اعلام کردند که شهرداری می تواند به عنوان تسهیل گر نه برای تولید و ساخت مسکن وارد این حوزه شود. برخی نیز مخالف بودند و اعلام کردند شهرداری اگر هم ورود کند به هیچ عنوان در حل این مسئله تاثیری ندارد. چرا که شهرداری بیشترین ظرفیت شهری یا همان املاک و اراضی باز شهرداری را داشته و از محل ساخت و ساز بر روی این اراضی می توانست مسکن اجتماعی را تامین کند اما در مدیریت شهری گذشته و در فرآیند ساخت پل، تونل، بزرگراه و... این اراضی فروخته شده است.

تولید مسکن اجاره ای قابل اجرا در کشور ما نیست

وی با اشاره به این که در حال حاضر شهرداری با مشکلات جدی درآمد مواجه است، گفت: شهرداری توان کمک موثر در حوزه مسکن ملی را ندارد. شهرداری ها در کشورهای پیشرفته به تولید مسکن اجاره ای ورود پیدا کرده و موفق شدند اما تولید مسکن اجاره ای قابل اجرا در کشور ما نیست چرا که فرهنگ عمومی مردم ایران اجاره داری را برنمی تابد و آرزو دارند حتما یک خانه دارای سند قطعی داشته باشند.

 تاکید وزارت نیرو  بر بارگذاری ها با متراژ بزرگ

محمد سالاری با اشاره به این که یکی از خطوط قرمز شهر تهران جمعیت پذیری است، تاکید کرد: جمعیت پذیری در نتیجه بارگذاری اتفاق می افتد. هر چقدر جمعیت خانه ها کمتر شود، جمعیت کمتری ساکن شهر می شوند. خانه های 25متری با این خط قرمز منافات دارد. سوال اینجاست که آیا این طرح مغایر با طرح تفصیلی نیست؟ در جلسات کمیسیون ماده 5 همواره مسئولان وزارت نیرو اخطار می دهند که بارگذاری ها با متراژ بزرگ باشد چرا که مشکل تامین آب برای تهران وجود دارد. این که دولت، حاکمیت و شهرداری ها برای تولید مسکن کوچک مقیاس خوب است ولی این که در محدوده طرح تفصیلی شهر تهران باشد، جای تامل دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

خبرنگار: پریسا هاشمی

 

کدخبر: 528490 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟