گزارشی از بازدید سر زده پیروز حناچی، شهردار تهران از میوه و تره بار قزل قلعه

پیروز حناچی ظهر امروز سرزده از میدان میوه‌ و تره‌ بار جلال آل احمد بازدید کرد. به دلیل نزدیکی به یلدا میدان میوه‌ و تره‌ بار جلال آل احمد شلوغ بود و بسیاری از شهروندان تهرانی با شهردار همکلام شدند. شهردار تهران با صبوری و آرامش به درد و دل شهروندان تهرانی گوش سپرد و جوابگوی چند انتقاد مطح شده بود. حناچی پایان بازدید خود از میدان میوه‌وتره‌بار جلال آل احمد و شهروند بیهقی در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر در تهران ۲۴۱ میدان میوه‌و‌تره‌بار داریم که بعضی اصلی و برخی دیگر محلی‌اند و یکی از اصلی‌ترین آن‌ها میدان میوه‌و‌تره‌بار قزل‌قلعه است. تا پایان سال ۱۰میدان میوه‌و‌تره‌بار به شهر تهران اضافه خواهد شد.

حناچی ادامه داد: برنامه ما این است که برای سال آینده ۶ میدان دیگر نیز به این مجموعه اضافه کنیم.شهردار تهران در ادامه اظهار داشت: به مناسبت شب یلدا همکاران ما در شهرداری تمام تلاششان را به کار می‌بندند تا اقلامی که مردم معمولاً در شب یلدا خریداری می‌کنند ارزان‌تر در میادین به دستشان برسد.

حناچی افزود: به طور متوسط در بخش میوه‌و‌تره‌بار، قیمت‌های میادین شهرداری ۴۰ درصد از بیرون ارزان‌تر است. مبنای قیمت ما در میادین، میدان اصلی است و اگر در میدان اصلی قیمت‌ها دچار نوسان شود طبیعتاً در قیمت‌های ما نیز تاثیرگذار خواهد بود.

شهردار تهران با بیان اینکه فروشگاه شهروند طی اقدامی خیرخواهانه و با همکاری مؤسسه محک یک درصد از سود خود را برای کمک به این مؤسسه خیره پرداخت می‌کند، گفت: امیدواریم که مردم هم از این کار خداپسندانه حمایت کنند، زیرا سرطان علاوه بر درد، هزینه هم دارد. مبنای قیمت در شهروند و میادین میوه و تره‌بار حمایت از مصرف‌کننده است. تلاش می‌کنیم اقلامی را با برند‌های ایرانی همراه با کنترل قیمت عرضه کنیم. تمامی اقلام در این مدت با ۱۰ تا ۵۰ درصد تخفیف فروخته می‌شود. فروشگاه شهروند مؤسسه‌ای اقتصادی است که فعالیتش بر اساس اساسنامه صورت می‌گیرد و در این راستا می‌تواند اقدام به فعالیت‌هایی کند که در راستای منافع شهروندان باشد.

حناچی در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات چند روز قبل خود مبنی بر ضرورت تخلیه تهران به خاطر افزایش آلودگی هوا گفت: تخلیه امکان پذیر نیست و منظور من تعطیلی فعالیت‌های آلاینده بوده است.

او در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص نامه علیخانی عضو شورای شهر تهران در مورد کمک ۲ و نیم میلیاردی شهرداری به پلیس راهور، گفت: مقرر شده است که برای سهمیه بنزین رانندگان تاکسی کمک‌ شود که این کار در دست اقدام است. هنوز نامه آقای علیخانی را نخوانده‌ام. وقتی نامه را خواندم می‌توانم در این مورد اظهارنظر کنم.

حناچی در پایان در خصوص پول شهروندان ایرانی که در حساب شرکت بی‌دود بلوکه شده و امکان بازگشت آن هم تاکنون فراهم نشده است، گفت: در مورد شرکت بیدود ما صرفا فضای کسب و کار را فراهم کردیم و بی‌دود یک شرکت خصوصی است که خودش باید پاسخگوی تعهداتش باشد. می‌دانم که مردم شرایط سختی را سپری می‌کنند اما آرزو می‌کنم که در این شب‌های بلند سال ما را از دعای خیر فراموش نکنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 527027 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟