هوای سرد و اهوازی هایی که تمام زندگیشان در فاضلاب و آبهای سطحی فرو رفته است + فیلم
حجم ویدیو: 11.80M | مدت زمان ویدیو: 00:01:47

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، دومین روز بارندگی های جنوب کشور را در حالی سپری می‌کنیم که اهواز دچار یک سونامی عظیم شده است. آب باران خیابان های شهر را فرا گرفته و پس زدگی های فاضلاب پا به زندگی مردم گذاشته است. در بسیاری از خیابان ها تردد به صورت پیاده امکان پذیر نیست.

این در حالی است که شهر اهواز سیستم دفع آب های سطحی ندارد و باید آب باران به صورت دستی به سمت شبکه های دفع فاضلاب هدایت کرد. مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری خوزستان در مصاحبه ای گفته است: جمع بندی بازدیدها و گزارش‌ها نشان می‌دهد که شهرداری‌های اهواز و کوت عبدالله و شرکت آبفا در آبگرفتگی‌ها مقصر هستند و کوتاهی و ناهماهنگی بین آنها باعث آبگرفتگی وسیع شده است.

اما این ناهماهنگی ها باعث شد تا آب ناشی از باران و فاضلاب شب گذشته وارد بسیاری از منازل شهروندان اهوازی به ویژه ساکنان نقاط مرکزی شهر شود. به همین دلیل مدارس و ادارات اهواز به دلیل مشکلات آبگرفتگی تعطیل اعلام شدند اما بر اساس گفته ساکنان منطقه بسیاری از مشاغل خدمات رسان نیز مانند تاکسی ها، اتوبوس های شهری، تاکسی های اینترنتی نیز تعطیل شدند تا تردد در این شهر سخت تر هم شود. این امر باعث شد تا پازل مشکلات ناشی از بی تدبیری مسئولان کامل شود.

 ایمان محمدی نرگسی، عضو مجمع ملی جوانان کشور درباره آخرین وضعیت خوزستان به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: شب گذشته مناطق مختلفی مانند اهواز، شهرستان کارون و حتی آبادان را شاهد بودیم که دچار آبگرفتگی شدید شدند و تا نزدیک صبح درگیر تخلیه آب از معابر مختلف بودند. در منطقه حصیر آباد نیز یک سقف ریزش کرده است که پنج نفر زیر آوار ماندند و در نهایت توسط عوامل امدادی نجات پیدا کردند.

وی ادامه داد: بافت حاشیه ای اهواز بیشترین آسیب را از بارش های اخیر متوجه شده است و منطقه کوت عبدالله نیز با کم ترین بارش دچار آبگرفتی شد. عوامل امدادی از ساعت های نخست در منطقه حضور داشتند اما باید درخصوص بحث فاضلاب، کارهای زیر ساختی انجام می‌شد که متاسفانه هرسال شاهد شعارهای بیهوده مسئولان هستیم.

ایمان محمدی نرگسیبا بیان اینکه تا کنون در حوزه فاضلاب با توجه به دستور مقام معظم رهبری به رییس جمهوری هیچ کار عملی صورت نگرفته است اظهار کرد: مسئولان به دنبال این هستند تا کم کاری های خود را به گردن یکدیگر بیاندازند. اگر در این اتفاقات نیروی های جهادی و مردمی نهاد نبودند بسیاری از مشکلات حل نمی‌شد.

عضو مجمع ملی جوانان کشور تصریح کرد: سال گذشته شاهد سیل بودیم اما امسال با توجه به اینکه میزان بارش ها کم تر از قبل بود اما رودخانه کارون به بالاترین حجم دبی خود رسیده است که نشان می‌دهد لایروبی کارون را انجام نداده اند و ما شاهد آن هستیم که خاک های حاصل از سیل سال گذشته در بستر رودخانه موجود است.

محمدی نرگسی در پایان تاکید کرد: بیشترین سرمایه ملی ما در مناطق نفت خیز جنوب قرار دارد اما سهم مردم جنوب را به آنها نمی‌دهند تا برای رفع مشکلات کاری کنیم. اگر به وضعیت استان توجه نشود بدون شک شاهد مشکلات دیگری نیز خواهیم بود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.


خبرنگار: علی چاهه

کدخبر: 526587 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟