اهواز سقوط کرد! / خانه ها تا دو متر زیر آب رفته اند
حجم ویدیو: 11.80M | مدت زمان ویدیو: 00:01:47

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، هفته گذشته بود که با یک بارندگی در شهرستان کارون، منطقه کوت عبدالله با مشکل عدم دفع آبهای سطحی و پس زدگی فاضلاب به خانه های مردم روبرو شد. اما این پایان ماجرا نبود و مسئولان نشان دادند که برای اتفاقات بعدی نیز هیچ تدبیری ندارند.

بارش شدید باران در اهواز در حالی که تنها چند ساعت به طول انجامید باعث جاری شدن سیلاب در خیابانها و معابر شهر اهواز شد به طوری که زندگی روزمره مردم این شهر را مختل کرد. نبود کانال های دفع آب های سطحی و بالا آمدن فاضلاب سبب شد تا خیابان های شهر اهواز مملو از سیلاب همراه با فاضلاب شود که این امر باعث ترافیک شدیدی در سطح شهر شد.

اداره کل هواشناسی خوزستان مدتی قبل درباره بارندگی خبر داده بود اما سالهاست که مسئولان اهواز با انداختن توپ بی مسئولیتی در زمین یکدیگر تلاش می‌کنند تا کم کاری ها و نقص های خود را از دیدگان مردم بپوشانند. این در حالی است که تنها مردم با هر بارش باران دچار خسارت های فراوان می‌شوند.

 اکبر سواری دبیر مجمع جوانان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره بارندگی اخیر اهواز و مشکلاتی که به وجود آمده گفت: مسئولان قبل از بارش باران درباره به وجود آمدن مشکلات پیش‌بینی کرده بودند اما با توجه عدم خروجی فاضلاب به کارون و بارش 100 میلیمتر باران خانه های بسیار زیادی به ویژه در کوت عبدالله، حصیرآباد و مناطق کیان پارس، زیتون کارگری و.. تا دو متر زیر آب رفتند،می توان گفت اهواز سقوط کرده است!.

وی ادامه داد: با توجه به این مسئله که ما از دو هفته قبل بارش باران را شاهد بودیم باید مسئولان به مهار آبهای سطحی اقدام می‌کردند که این اتفاق رخ نداد و عملکرد خاصی را از آنها ندیدم.

سواری با بیان اینکه تنها هلال احمر در حالت آماده باش بود، اظهار کرد: دلیل آماده باش بودن هلال احمر نیز ریزش سقف چند خانه در حصیر آباد بود که باعث شد جمعیت هلال احمر اسکان اضطراری راه بیاندازند. اما بقیه دستگاه ها با وجود آنکه آماده باش بودند اما کار خاصی را انجام ندادند.

دبیر مجمع جوانان خوزستان تصریح کرد: مسئولان برای خروج از استان ممنوع الخروج بودند اما تاثیری در پیشگیری از اتفاقات نداشت. این دوستان باید در ده روز اخیر فاضلاب ها را لایروبی سطحی و صفحه ای می‌کردند تا آبهای سطحی مهار شوند و به سمت رودخانه ها منحرف شوند. اما این کار را انجام ندادند و وضعیت اهواز و منطقه به شدت بحران خیز است.

این فعال اجتماعی در پایان اذعان کرد: با توجه به خانه هایی که آب تا دو متری آنها بالا آمده ممکن است خسارت های مال و جانی جبران ناپذیری را وارد کند. ارتش، سپاه و سایر دستگاه های اجرایی درحال آماده باش هستند اما با توجه به اطلاعاتی محلی فقط هلال احمر چند اردوگاه را راه انداخته اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

خبرنگار: علی چاهه

کدخبر: 526497 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟