احمدنژاد به ساخت مترو اعتقادی نداشت

قاسم میرزایی نکو  با بیان اینکه دولت به تعهدات خود در توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه توسعه مترو به عنوان مد حمل و نقلی پاک و کارآمد، عمل نکرده است، گفت: اکنون کشورهای رده پنجم هم توانسته اند با توسعه حمل ونقل عمومی به ویژه مترو در زیر زمین، مشکلات ترافیک و آلودگی هوا را جبران و مدیریت کنند.

عضو مجمع نمایندگان تهران با بیان اینکه توسعه و احداث مترو در دولت آقای هاشمی خوب پیش رفت، تصریح کرد: در دوران دولت آقای احمدی نژاد که به ساخت مترو اعتقادی نداشت این روند متوقف شد و همچنان هم شاهدیم توسعه حمل و نقل عمومی و مترو در کلانشهرها و پایتخت محور برنامه های دولت نیست. یکی از اصلی ترین اقدامات برای کشور توسعه حمل و نقل عمومی است و معتقدم دولت باید تمام هم و غم خود را بر توسعه مترو و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی کشور بگذارد.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: انتظار می رود دولت در ردیف های بودجه، منابع خوبی را برای توسعه مترو و خرید واگن اختصاص دهد. اکنون با کمبود واگن در خطوط مترو مواجه هستیم و از سوی دیگر، روند تکمیل خطوط در دست اجرا نیز به کندی پیش می رود. اگر دولت منابع مالی مورد نیاز را برای خرید واگن و توسعه و تکمیل خطوط باقیمانده اختصاص دهد به طور حتم ترافیک و آلودگی هوا کاهش خواهد یافت.

میرزایی نکو گفت: هنوز لایحه بودجه 99 به دستم نرسیده اما به توجه به توضیحات اجمالی که رئیس دولت دادند ، به نظر می رسد ، حمل ونقل عمومی باز هم در ردیف های بودجه پررنگ دیده نشده است، گرچه منابع دولت هم کسری دارد و معتقدم اگر کسری بودجه دولت جبران نشود در بخش حمل و نقل عمومی باز هم اتفاقی نخواهد افتاد. شاید انتظار به جایی باشد که دولت بخشی از درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین را به توسعه حمل ونقل عمومی اختصاص دهد. معتقدم همه نمایندگان باید تلاش کنند به عنوان امری اولویت دار درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین را بررسی کنند و برنامه ریزی دولت را برای این درآمد مورد ارزیابی قرار دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 525611 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟