استیضاح شهردار آبادان کلید خورد

به گزارش رکنا، آیا شهردارآبادان کارنامه خوبی داشته چند خودکشی و اعتراض کارگران شهرداری در زمان مسئولیت شهردار حمیدپور اتفاق افتاده است .

بنابراین طبق قانون شوراها-شهردار ظرف مدت ۱۰ روز آینده باید در جلسه علنی استیضاح حضور پیدا کند که از زمان تصدی گری شهردار حمیدپور این چندمین جلسه استیضاح این شهردار جوان است که برگزارمی شود. گفتنی است درسالهای گذشته عدم حتی یک کیلومتر آسفالت مناسب درسطح شهرستان وهمچنین وجود نیزارها و پاکیزگی شهر وآبهای سطحی اوضاع شهر نا به سامان کرده که همین امر باعث گردیده که آبادان باتمامی امکانات موجودش تبدید به یک روستای بزرگ گردد گفتنی است چندروز پیش فرماندار ویژه آبادان نیز دریک برنامه تلوزیونی از عملکرد شهرداری گله مندبود همچنین رئیس شورای اسلامی شهر آبادان گفته بودکه وجود مشکلات در شهر نشان از آن دارد که ما نتوانسته ایم مشکلات شهری به خصوص آب‌گرفتگی معابر آبادان را رفع کنیم.

شهرداریی که رتبه ۱۱ را در کشور دارد باید امکاناتش بسیار فراوان‌تر از آنچه آلان در اختیار دارد، باشد اما متأسفانه چنین نیست و این سبب شده تا روزبه‌روز برای مردم مشکلاتی پیش آید و این موضوع باعث رنجش مردم آبادان شده است درماههای گذشته نیز شاهدچندین خودکشی مرگبار و همچنین ناکام درشهرداری وجلوی شهرداری آبادان بوده ایم که دریکی ازموارد31اردیبهشت ماه امسال کارگر شهرداری آبادان که خودسوزی کرده بود، جان خودرازدست داد این کارگر شهرداری که «زامل آ»نام داشت در اعتراض به پرداخت نشدن معوقات مزدی در مقابل شهرداری این شهر اقدام به خودسوزی کرده بود درگذشت.

این کارگر شهرداری عصر روز ۳۱ اردیبهشت دست به خودسوزی زد که به همراه یکی دیگر از همکارانش که برای نجات جان او اقدام کرده و دچار سوختگی شده بود، از همان موقع به بیمارستان سوانح و سوختگی اهواز منتقل شده بودند که متأسفانه یکی از افراد سوخته شده فوت گردید.

درهمین راستا چندی پیش یک کارگر شهرداری منطقه دو آبادان که قصد خودکشی داشت، با دخالت پلیس نجات یافت.این کارگر قصد پرتاب خود از پنجره طبقه دوم ساختمان شهرداری را داشت که گویا حدود ۲۰ ماه بود که حق بیمه این کارگر شهرداری منطقه دو آبادان از سوی شهرداری پرداخت نشده بود و بیمه هزینه درمان همسرش را تقبل نمی‌کرد.

گفته می‌شد این کارگر شهرداری آبادان قبل از اقدام به خودکشی با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ تماس گرفته و خواستار حضور مأمور پلیس برای برخورد با شهردار آبادان به دلیل عدم پرداخت حق بیمه‌اش بوده است.

لازم به ذکراست در پی تحصنهای پی درپی کارگران شهرداری آبادان چندی پیش فردی بر روی خود بنزین ریخته اما موفق به روشن کردن آتش نشده بود حسین حمید پور شهردار آبادان چندی پیش که در میان افرادی که مقابل شهرداری تحصن کرده بودند حضور پیدا کرد که دراین میان فردی که نزدیک شهردار بوده تلاش می‌کند بر روی خود بنزین بریزد و خودش را آتش بزند.

و هنگام یختن بنزین احتمالاً مقدار بنزین نیز بر روی لباس شهردار ریخته شده بودکه با دخالت پلیس این فردنیز موفق به خودسوزی نمیگردد گفتنی است اززمان روی کار آمدن شهردار حمیدپور شاهد تحصن آتش نشانان به دلیل نگرفتن حقوق نیز بودیم.

متأسفانه شهردارجوان آبادان باتوجه به دریافت چندملیاردی عوارض آلایندگی هوای ازشرکت نفت و پتروشیمی قادر به اداره این شهرنیست و روز به روز این شهر خوش آوازه کشور تبدیل به مخروبه می شود که امیدواریم اعضای شورای شهر به استیضاح این شهردار جوان رأی مثبت بدهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

علی رنجکش

 

کدخبر: 524468 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟