بارش برف ۳متری در ایران

به گزارش رکنا، محمد نصیری‌راد اظهار داشت: به دلیل بارش ۳ متری برف جاده سی‌سخت مرکز شهرستان دنا از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان توریستی‌ترین شهر جنوب ایران به پادنای سمیرم استان اصفهان مسدود شده است.

وی این جاده را کوهستانی، سخت گذر و نا ایمن دانست و افزود: با هماهنگی فرمانداران دو شهرستان سمیرم و دنا، دادستان سمیرم و پلیس راه این جاده تا اطلاع ثانونی مسدود بوده و البته در صورت بارش مستمر برف تا فرودین و اردیبشهت ماه سال ۹۹ امکان بازگشایی وجود ندارد.

نصیری‌راد ابراز کرد: به دلیل بارش برف روز‌های اخیر راه ارتباطی ۳۰ روستای بخش‌های مارگون، لوداب و دیشموک قطع شد که با تلاش بی وقفه و شبانه روزی راهداران در کمترین زمان ممکن بازگشایی شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: البته به دلیل خاکی بودن مسیر ارتباطی برخی روستا‌ها از جمله مورزرد زیلایی، برخی روستا‌های سیلاب و کلوار و رون مارگون تردد به کندی و سختی صورت می‌گیرد.

نصیری‌راد با اشاره به اینکه یک هزار و ۴۶۲ کیلومتر جاده خاکی در استان داریم، افزود: ۷۹ گردنه برف‌گیر به طول ۳۲۷ کیلومتر و ۶۶ محور برف‌گیر به طول ۳ هزار ۴۶۸ کیلومتر در نقاظ مختلف این استان واقع شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح زمستانی راهداری در محور‌های مواصلاتی این استان، ادامه داد: ۲۴ راهدارخانه ثابت و سیار در این استان مستقر بوده که از این تعداد ۲۰ پایگاه ثابت و ۴ مورد نیز سیار است و در واقع مسافران مانده در جاده در صورت نیاز می‌توانند برای اسکان از آنان استفاده کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۰۰ راهدار در جاده‌های مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین در راهداری زمستانه فعال بوده و ۲۱ هزار تن نمک و ماسه مورد نیاز نیز خریداری شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 524421 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟