ماجرای تخریب برج سعادت‌آباد چیست!؟

«حکم قطعی قلع و قم برج سعادت‌آباد صادر شد و در آستانه اجراست.»

یک قطعه از زمین سه هزار متری که قرار بود حسینیه شود، اما در عوض فروخته شده بود و در آن برج ساختند. برجی که چندین طبقه هم بالا رفته بود. امروز سخنگوی قوه‌قضائیه خبر از حکم قطعی تخریب آن داده است. حکمی که پیش از این نیز صادر شده بود، اما به دلیل اینکه برخی خریداران برج اعلام کرده بودند با اجرای رأی متضرر می‌شوند نسبت به حکم اعتراض کرده بودند و پرونده برای تجدیدنظر مورد بررسی قرار گرفته بود.

اما ماجرای برج از کجا شروع شده بود؟

ماجرا از این قرار است که در سال ۸۵ به تعدادی از نمایندگان وقت مجلس یک قطعه زمین ۳ هزارمتری در خیابان درختی سعادت‌آباد برای احداث حسینیه واگذار می‌شود و این افراد طبق قراردادی که با سازمان ملی زمین و مسکن داشتند، اجازه تغییر کاربری نداشتند و وزارت راه و شهرسازی این اراضی را تنها برای ساخت حسینیه واگذار کرده بود. اما این افراد، زمین را بدون اینکه حق واگذاری داشته باشند، می‌فروشند و مالک جدید با فرآیندهای نامتعارف، شهرداری را ملزم به صدور پروانه ساخت می‌کند تا اینکه وزارت راه و شهرسازی متوجه تغییر کاربری و فروش اراضی واگذارشده می‌شود و شکایت می‌کند!

جالب‌تر آنکه در زمان طرح شکایت، هیچ سازه‌ای روی این ملک وجود نداشت، اما در حال حاضر یک ساختمان که تا طبقه هشتم هم بالا رفته، احداث و البته جلوی ادامه احداث آن با دستور مقام قضایی گرفته شده است.

شهریور سال ۹۸ شهرداری در ارتباط با این زمین یک بیانیه صادر کرد و گفت که «زمین مذکور دارای سند مالکیت بوده و شهرداری نیز با رعایت قوانین مجوزی را برای مالکان صادر کرده است. براساس مجوز صادره از سوی شهرداری از سال ۱۳۹۶ برای این زمین‌ها، دو زیرزمین، یک طبقه همکف و پنج طبقه با کاربری مسکونی صادر شده است که البته در تیرماه امسال دستوری از سوی بازپرس شعبه ۲ ناحیه ۳۷ مبنی بر توقف ساخت‌ و ساز در این سه قطعه زمین به شهرداری منطقه ۲ ابلاغ شد که در این دستور اعلام شده ضمن توقف ساخت‌ و ساز، پرونده این ملک به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال شود.»

ماجرای تخریب برج سعادت‌آباد چیست!؟

تخلف ساخت در یکی از برج‌های خیابان سوم سعادت‌آباد تهران به نام‌های "راژان۱"، "راژان۲" و "دیار۲" رخ داده که قرار بود زمین آن به حسینیه تبدیل شود. تغییر کاربری و احداث بنای هفت طبقه در زمینی که از ابتدا قرار بوده حسینیه شود را غیرقانونی دانسته بودند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 519257 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟