با توجه به بارش‌های فصل بهار تهران همچنان آمادگی بارندگی شدید را ندارد؛ بارندگی‌هایی که در فصل پاییز و زمستان برای شهروندان دردسرساز است و با آبگیری معابر و کانال‌های آبی همراه خواهد شد.

پروانه مافی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تمهیدات پیش بینی شده برای جلوگیری از وقوع سیل و آبگیری معابر شهر تهران اظهار کرد: با توجه به وقوع سیل در بهار ۹۸ که در پی آن چند استان و حدود ۶ میلیون نفر از مردم کشور درگیر شدند، تجربه خوبی برای ایجاد بسیج عمومی در سایر استان‌ها به ویژه از شهر تهران ایجاد شد.

وی افزود: این بلای طبیعی تا حدودی توانست استان‌هایی معینی چون تهران، مشهد، اصفهان و غیره را در سیل اخیر کشور آماده کند و موجب وحدت بین دستگاه‌های تابع مدیریت بحران شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی درباره آمادگی فیزیکی شهر تهران در هنگام بارندگی شدید و سیل‌آسا، گفت: خوشبختانه ما وحدت بین دستگاه‌ها و انسجام میان مدیران را داریم، اما باید گفت که هنوز در بحث آمادگی فیزیکی از قبیل سیل‌بندها، معابر و کانال‌های آبی در تهران ضعف داریم و به آن حد استاندارد در پایتخت نرسیدیم؛ ما وارد تَرسالی شدیم و احتمال بارندگی‌های شدید وجود دارد و باید آمادگی لازم را برای مهار روان‌آب‌ها داشته باشیم.

مافی ادامه داد: وظیفه ما در مجلس شورای اسلامی و نهادهایی چون ستاد مدیریت بحران، شهرداری و غیره در فصول پاییز و زمستان سنگین‌تر از همیشه است، البته بیش از پیش باید بر آموزش شهروندان به هنگام وقوع بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله تأکید کرد، چراکه آموزش صحیح شهروندان و واکنش درست آن‌ها به عملکرد دستگاه‌های تابع کمک شایانی می‌کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 514095 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟