دست یاری خیران تهرانی زنان با استعداد را توانمندتر می کند + عکس و فیلم
حجم ویدیو: 9.83M | مدت زمان ویدیو: 00:01:32

به گزارش رکنا، مدیر عامل موسسه خیریه آینده برتر درباره شکل گیری این موسسه حمایتی از مددجویان سراسر تهران گفت: هسته اولیه جمعیت در سال 1393 و با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی در بین خیریه ها و سازمان های مردم نهاد شکل گرفت. در ابتدای فعالیت ها از طریق آموزش های مختلف سعی کردیم با ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس بین کارتن خواب های بهبود یافته از اعتیاد و آموزش های تخصصی در زمینه فروش، بازاریابی و ایجاد و کسب و کار در راه اندازی 3 کارگاه مهارتی مشارکت کنیم.

کاتیوشا شاهین نیا در گفتگو با خبرنگار رکنا در ادامه بیان کرد: پس از این تجاربی که داشتیم برای ادامه کار به صورت رسمی در سال 95 از بهزیستی تهران و در سال 97 از استانداری تهران مجوزهای لازم را جهت فعالیت کسب کردیم. فعالیت رسمی خود را با مهارت آموزی به زنان در حوزه هایی مثل قالی بافی، خیاطی و چرم دوزی آغاز کردیم و می توانم بگوییم تعدادی از این زنان توانسته اند از این آموزش ها کسب درآمد کنند.

وی تصریح کرد: از ابتدا اعتقاد موسسین مجموعه بر این بود ، برای تغییر در جامعه از خانواده ها باید شروع کرد و تغییر هم از مادر خانواده که نقش مدیر را در خانه دارد باید آغاز شود . از این رو چشم اندازمان را" بانوی ایرانی، امیدوار ، پویا و هدفمند" قرار دادیم. که از طریق آموزش های مختلف اجتماعی و اقتصادی به زنان کمک کنیم تا به خودشناسی و خودباوری که به دست می آورند به جایگاه واقعی خود در جامعه و خانواده برسند.

شاهین نیا افزود: تجربیاتی که با انجام این فعالیت ها به دست آوردیم کمک کرد تا مدل جدیدی را طراحی کنیم در این مدل هر شرکت کننده متناسب با نیازها و استعدادهای منحصر به فردی که دارد آموزش های لازم را می بیند تا بیشترین میزان اعتماد به نفس و ارزشمندی را احساس کند. در این فرآیند توانمندسازی به افراد کمک می کنیم کسب و کار خود را طراحی و ایجاد کنند و یا بیزنس موجود خود را توسعه دهند.همچنین از طریق ارائه خدمات کوچینگ، منتورینگ و تسهیلگری کارشان را به پایداری برسانند، قطعا بهترین وضعیت برای گروه هدف زمانی اتفاق می افتد که یک بستر یکپارچه مشارکتی که نیازهای مختلف آنها را پوشش دهد وجود داشته باشد .

مدیر عامل موسسه خیریه آینده برتر در ادامه بیان کرد: بنابراین موسسه با رویکرد مشارکت و همکاری از تخصص و تجارب سایر موسسات همکار استفاده می کند تا بیشترین نیازهای این مخاطبان را برآورده کند. پروژه توان افزایی زنان با رویکرد کارآفرینانه رو از سال 1396 را در محله عبدل آباد طراحی شروع کردیم و 6 کسب و کار گروهی ایجاد شده و در حال حاضر در حال رسیدن به مرحله پایداری هستند. از مهرماه 97 وارد محله فرحزاد شدیم محله ای کم برخوردار و در دل منطقه ای که کمتر کسی می تواند باور کند که فرحزاد با چه مشکلاتی درگیر است . مهاجر پذیر بودن محله ، بافت فرسوده ، حتی می توان گفت که سکونتگاه هایی که در این محله وجود دارند غیررسمی هستند . ولی زنانی که دوست دارند با توانمند شدن در کنار خانواده خودشان تلاش کنند و ترجیح می دهند به توانمندی اقتصادی و مالی برسند که مشکلات خانواده خود را کم کنند را سعی کردیم شناسایی و ارتقا دهیم.

شاهین نیا با اشاره به اینکه با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های این منطقه تصمیم گرفتیم کارگاه خیاطی راه اندازی کنیم گفت: راه اندازی کارگاه خیاطی در این منطقه سبب می شود تا با آموزش به زنان آنها بتوانند کسب درآمد کنند و به خودکفایی برسانند. در حال حاضر 40 خانم در حال آموزش هستند و با توجه به اینکه فضای آموزشی مان کوچک است سعی کردیم در زمانبندی های مختلف آنها را به 4 گروه تقسیم بندی کنیم. اما برای ارتقای این کلاس های آموزشی و برای توانمندسازی زنان و مددجویان نیازمند و کم بضاعت نیازمند یاری و حامی مالی خیران هستیم.

لازم به ذکر است خیرانی که تمایل به کمک به این کارگاه آموزشی را دارند می توانند با شماره تماس ثابت ۲۲۲۲۸۹۷۵ و تلفن همراه ۰۹۱۰۷۸۱۴۷۲۷تماس بگیرند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 513736 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟