عطر خوشبوی سمی در ایران / راشا فلج می کند؟

به گزارش رکنا ، محمد جواد خشنود معاون غذا و دارو دانشکاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر اینکه قرار است یک عطر خوشبو و سمی با نام «راشا» از افغانستان به ایران وارد شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه سلامت افراد جامعه به عنوان اولویت مهم سازمان غذا و دارو و به دنبال آن معاونت غذا و دارو در هر استان است، این موضوع در دست پیگیری است .

او با بیان اینکه تاکنون هیچ جواب صحیحی از منبع خبر پیدا نکردیم و نمی‌توانیم آن را تایید و یا تکذیب کنیم، افزود: موضوع در دست بررسی است و چنانچه خبر تائید و یا تکذیب شود از طریق رسانه‌ها به شهروندان اعلام می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: به منظور شناسایی کالای وارداتی مجاز و غیر مجاز، برچسب اصالت و سلامت کالا تحت نظر سازمان غذا و دارو بر روی محصولات سلامت محور شامل دارو، محصولات خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی درج شده است. برخلاف برچسب شبنم که به آسانی قابل تقلب بوده و برچسب تمامی کالا‌ها یکسان است، این برچسب قابل تقلب نبوده و اصالت کالای مورد نظر را به سه روش می‌توان استعلام کرد.

خشنود افزود: ارسال کد UID به شماره پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲، ارسال اعداد پشت قسمت پوشیده شده به ترتیب از قسمت اول تا چهارم به همان شماره‌ پیامکی، وارد کردن اعداد فوق در سامانه الکترونیکی www.ttac.ir و استفاده از نرم افزار بارکد خوان دو بعدی مخصوص تلفن همراه از طریق سایت مذکور از جمله راه‌های استعلام اصالت محصولات وارداتی به شمار می‌آید. هر شماره پیامکی دیگری به جز ۲۰۰۰۸۸۲۲ بر روی محصول، تقلبی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 512326 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟