عجایب شهروندان بالاشهر پایتخت + تصاویر

به گزارش رکنا،  تضاد و فاصله طبقاتی به معنای تفاوت در میزان برخورداری افراد یک جامعه از منابع ثروت است که تقریبا در همه جوامع وجود دارد. در سالهای اخیر به دلیل افزایش معضلات اقتصادی جامعه روز به روز اختلاف طبقاتی و اختلاف درآمدی در کشور افزایش پیدا  کرده و این پدیده سبب رواج اشرافیت‌گرایی و مصرف‌گرایی در جامعه شده است.

 

اگر به بازار لوازم التحریر و فروشگاه‌های خاص این محصولات سر بزنید، شاید از قیمت برخی از قلم‌ها، خودکارها، روان‌نویس‌ها و خودنویس‌های لاکچری در این بازار تعجب کنید؛ از قلم‌های مدرن تا روان‌نویس‌های ساخته شده از بدنه کلاشینکف شورشیان آفریقایی و حتی خودنویس‌هایی که قیمت هرکدام از آن‌ها حسابی هوش از سر مشتری معمولی می‌پراند.

اما جدای از قیمت میلیونی خودنویس و روان‌نویس‌ها و قلم‌ها، شاید عجیب‌تر از همه، دفترچه‌های کاغذی باشد. دفترچه‌هایی که هیچ چیز بیشتر از دفترچه یادداشت‌های معمولی ندارند جز یک مارک خاص که بر روی آن‌ها حک شده و همان مارک، قیمت‌شان را میلیون‌ی تومان بالا برده است.

جالب اینجا است که دفترچه‌های یادداشت برندهای خاص لوازم التحریر آلمانی و آمریکایی، در بازار لوازم التحریر ایران علی‌رغم قیمت‌های چند صد هزار تومانی تا چند میلیونی‌شان، مشتری‌های خاص خودشان را هم دارند؛ به عنوان مثال مشتریان این دفترها برای داشتن یکی از دفترچه‌های این برندها، می‌بایست رقمی بین 160 هزار تومان تا بیش از 5 میلیون و 970 هزار تومان را پرداخت کنند و اگر علاقمند باشند که در کنار این دفتر، یک خودکار هم داشته باشند، این رقم به بیش از 10 میلیون تومان می‌رسد.

 

خرید لباس با برندهای خارجی یکی دیگر از سرگرمی‌های پولدارهاست. لباس‌هایی که قیمت‌های آن شاید به ذهن خیلی از ما هم نرسد از مایوی شنای 2 میلیون تومانی تا روسری ابریشمی 4 میلیونی و کالج مردانه 17 میلیونی و یا دمپایی روفرشی 7 میلیونی.

ساعت لاکچری همیشه یکی از اجناس مورد علاقه پولدار‌ها است از ساعت با بند چرمی 108 میلیونی تا کمربند چرمی حدود 14 میلیونی.

عطر لاکچری نیز از دیگر مواردی است که برای آن رقابتی سخت در بین اهالی این طبقه اجتماعی را شاهد هستیم. عطرهایی که عیارشان را مواد اولیه آنها مشخص می‌کند. خیلی از عطرها هستند که اجزای تشکیل‌دهنده آنها در قوطی هیچ عطاری پیدا نمی‌شود، دارچین ایتالیایی، کهربا، گل رز بلغاری و دانه تونکا از این مواد اولیه هستند که ازسوی بعضی از شرکت‌ها در کنار اسانس‌های دیگر در تهیه عطر به کار می‌روند. شیشه‌های مختلف هم در بالارفتن قیمت عطرها نقش زیادی در بازارهای جهانی دارند، خیلی از عطرهای گران‌قیمت هستند که روی بدنه آنها قطعاتی از طلا و الماس کار شده است.

رقابت ماشینهای خارجی و دور دور کردن صاحبان آن از دیگر نمادهای یک زندگی لاکچری است. ماشینهایی که یک نفر با زندگی معمولی تنها خواب آن را می‌بیند.

باشگاه ورزشی یکی از مواردی است که برای یک سبک زندگی لوکس از نان شب هم واجب‌تر است. روی فرم ماندن و اهمیت به سلامتی و فیزیک بدن مسأله‌ای است که باعث می‌شود بعضی‌ها میلیونی در این راه خرج کنند. از ورودی استخر ۴۰۰ هزارتومان گرفته تا حق عضویت‌های کلان میلیونی .

مراسم عقد و عروسی لاچری از دیگر موارد فخرفروشی در زندگی های اعیانی است. مراسمی با آب و تاب های زیاد. تازگی هم خواندن خطبه‌های عقد آریایی که به نمادی برای به رخ کشیدن تمکن‌ مالی افراد تبدیل شده است از عروسی‌های مختلط تا آرایشگرهای مرد برای عروس خانم؛ محضر لوکس تا آبشار شکلات و منوهای غذای میلیونی.

همه این موارد ذکر شده حکایت از افزایش تضاد طبقاتی در کشوری دارد که باید در آن عدالت حرف اول را بزند، موضوعی که هنوز بعد از 40 سال از پیروزی انقلاب دست اندرکاران کشوری کارنامه قابل دفاعی از عملکرد خود در این ارتباط ارائه نداد‌ه‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 512235 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟