پای دادستانی به خانه های فساد شرق تهران باز شد / اجاره اتاق شبی ۱۰ هزار تومن! + عکس

به گزارش رکنا، مدتی است که شاهد اجاره اتاق و خانه‌های مجردی در سطح شهر تهران هستیم و افرادی با حضور در معابر سطح شهر و اعلام «اتاق اجاره‌ای شبی ۱۰ هزار تومن» نسبت به جذب مشتری اقدام می‌کنند.

حال سوال این است که مگر در تهران، اتاق با چنین قیمتی وجود دارد و در صورت واقعی بودن این موضوع، وضعیت این اتاق‌ها به چه شکلی است و از نظر بهداشتی و رفاهی در چه حد و اندازه‌هایی هستند؟

پای دادستانی به اجاره خانه‌های شبانه باز شد/ اجاره اتاق شبی ۱۰ هزار تومن!

در حاشیه طرح ساماندهی و نظارت در بازار شهرستانی‌ها که با حضور نماینده ویژه دادستانی تهران برگزار شد، به سراغ چندین خانه که در حاشیه این بازارچه وجود داشت رفتیم.

در این بازدید وضعیت بسیار بد و آشفته منازل مشاهده شد و به لحاظ عدم رعایت موارد بهداشتی نیز بوی بسیار نامطبوعی در فضا پیچیده بود. علاوه بر آنها تبری هم در یکی از خانه ها کشف شد. نماینده دادستانی استان تهران بلافاصله دستور سریع پیگیری وضعیت مالکان این منازل و اینکه آیا افراد حاضر در این اماکن سابقه دار هستند یا خیر؟ را صادر کرد.

بنی حسینی معاون دادستان تهران در شرق پایتخت درباره اجاره خانه یک روزه و شبانه در پایتخت، گفت: با هماهنگی نیروی انتظامی پایتخت اجرای طرح مشترکی را در دستور کار خود داریم تا با متولیان اجاره دهنده خانه‌های اجاره‌ای شبانه برخورد شود.

او در پاسخ به اینکه آیا تمام ساکنان این خانه‌های اجاره‌ای معتاد و یا سارق هستند، اظهار کرد: قبل از اقدامات عملیاتی خود، ابتدا نسبت به شناسایی افراد و اینکه آیا سابقه دار هستند یا خیر؛ اقدام خواهیم کرد، لذا نمی‌توان از پیش گفت که تمام ساکنان این منازل مجرم و یا متخلف هستند و باید درباره این موضوع کارشناسی دقیق انجام شود.

پای دادستانی به اجاره خانه‌های شبانه باز شد/ اجاره اتاق شبی ۱۰ هزار تومن!

بنی حسینی تصریح کرد: خانه مجردی یکی از معضلاتی است که نیروی انتظامی و دستگاه قضایی به دنبال آن است تا برای جلوگیری از وقوع فساد، مجرمان و متخلفانی که در این اماکن حضور دارند را شناسایی و دستگیر کند.

وی افزود: باید مالکان این منازل شناسایی شوند و درخصوص چرایی اجاره منازل به صورت شبانه از آن‌ها تحقیق شود و اگر هویت افراد اجاره کننده و اجاره دهنده مشخص نشود قطعا با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

پیشتر سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ درباره اجاره یک روزه منازل پایتخت در فضای مجازی، اظهار کرد: موضوعات این چنینی که در فضای مجازی رخ می‌دهد، افزایش پیدا کرده و دارای موارد غیر قانونی است و در صورت وقوع تخلف با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی افزود: با وقوع تخلف در این حوزه، پلیس مستندات خود را به مراکز قضایی ارسال می‌کند و نوع برخورد با متخلفان بسته به میزان تخلف متفاوت خواهد بود.

در همین رابطه سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده ناجا در اظهار نظری درباره اجاره ساعتی سوئیت در پایتخت اعلام کرد که ما هشدارهای لازم در این خصوص را می‌دهیم و این موارد را بررسی خواهیم کرد و در صورت لازم با حکم قانون خانه‌ های غیر مجاز را پلمب خواهیم کرد.

با توجه به اینکه اجاره خانه تخلف نیست و افراد دخیل در آن جرمی را مرتکب نشدند، اما بار‌ها مشاهده شده که جرایم و تخلفات بسیاری در خانه‌های مجردی توسط مجرمان رخ داده که اتفاقات ناخوشایندی را پدید آورده است.

با این وجود عزم دادستانی و نیروی انتظامی جزم شده تا برای برخورد با این موضوع و شناسایی افراد مرتبط با آن اقدامات عملیاتی در این خصوص را اجرایی کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 510363 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟