از جنجال با «سحر» تا بی‌اعتنایی به «یونس» / چرا بیماری دردناک این کودک از چشم ضد انقلاب پنهان ماند؟ + عکس

سحر خدایاری / دختر آبی

به گزارش رکنا، در روز‌های اخیر خودسوزی سحر خدایاری -که پیش از این سابقه خودکشی داشته و به اختلال روانی مبتلا بوده است- توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد.

مطابق انتظار رسانه‌های اپوزیسیون با داستان سازی‌های فراوان و اختصاص ساعت‌ها برنامه به این موضوع، سعی داشتند تا همانند همیشه فضای جامعه و کشور را سیاه، تلخ و خفقان زده برای زنان به تصویر کشند. فعالان و خبرنگاران اپوزیسیون نیز با فعالیت‌های خود سعی داشتند تا با سوء استفاده از این موضوع و در پوشش دلسوزی برای زنان، زمینه را برای تحریم ورزش کشور و ایجاد اجماع جهانی علیه ایران فراهم کنند.

از طرفی برخی جریانات داخلی نیز با موج سواری بر این رویداد سعی داشتند تا از این آب گل آلود، ماهی انتخاباتی خود را صید کنند. در این راستا برخی نمایندگان مجلس حتی داستان‌های خلاف واقع رسانه‌های معاند را از زبان خود تکرار کردند و به این موضوع دامن زدند. اگر چه برخلاف ادعا‌های مجازی، این افراد هیچ گاه در طول روز‌های اخیر حتی به خانواده مرحوم نیز سر نزدند!

اما همزمان با این موضوع که نقل محافل رسانه‌ای داخل و خارج از کشور قرار گرفت، خبرنگار یورونیوز در تهران گزارشی دردناک از تاثیرات تحریم‌های آمریکا بر بازار دارو و درمان ایران تهیه کرد.

سوژه خبرنگار یورونیوز، یونس کودک هفت ساله‌ای است که به بیماری دیستروفی عضلانی مبتلا شده و بر اثر تحریم‌های آمریکا و عدم دسترسی به خدمات درمانی در آستانه فلج کامل قرار گرفته و همچنین بینایی و شنوایی خود را از دست داده است.

خانواده یونس در این مصاحبه می‌گویند که نمی‌توانند کسی را سرزنش کنند و تاکید می‌کنند: «به هر حال کسانی که می‌گویند تحریم‌ها روی مردم عادی تاثیر ندارد بهتر است ببینند که این هم فقط مشکل ما نبود.»

خبرنگار یورونیوز تاکید دارد برخلاف ادعای آمریکا مبنی بر عدم تحریم اقلام بشردوستانه از جمله دارو، دشواری‌ها در مسیر تجارت و نقل و انتقال مالی تا اینجای کار جان هزاران نفر را به خطر انداخته است.

وضعیت دردناک یونس، اما با بایکوت رسانه‌های ضدانقلاب همراه شده است و عملا صدای هیچ یک از آنان در برابر تحریم‌های ظالمانه‌ای که زندگی کودکان و انسان‌های بیگناه را هدف قرار داده به گوش نمی‌رسد!

«یونس» و «یونس‌ها» این روز‌ها در حالی با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند که بایست از جریانات و رسانه‌های اصلاح طلب پرسید که در روز‌های اخیر چه میزان صدای آنان را شنیده و چه سهمی در میان توئیت‌های پرتعداد نمایندگان لیست امید از جمله افرادی همچون علی مطهری و پروانه سلحشوری داشته اند؟!

به هر حال تغییر مطالبات مردم و موج سواری بر روی مطالبات قشر خاصی از جامعه از جمله سیاست‌هایی است که همواره توسط اصلاح طلبان و در ماه‌های منتهی به انتخابات برای دوقطبی سازی دنبال می‌شود، اما تاریخ این سکوت «کاسبان مرگ» را فراموش نخواهد کرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 503092 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟