ناگفته ای جدید از عقد دختر 9 ساله با پسری 22 ساله در کهگیلویه! + فیلم
حجم ویدیو: 13.81M | مدت زمان ویدیو: 00:02:11

به گزارش رکنا ، فرماندار شهرستان بهمئی گفت: بر اساس یک رسم دیرینه در شهرستان تحت عنوان «نشان‌کردن»، برخی دختران در سنین پایین، حتی در" گهواره" برای ازدواج با افراد نشان می‌شده‌اند.

حکمت الله سنایی افزود: این رسم غالباً در بین خانواده‌های دارای ارتباط فامیلی رایج بوده و در حال حاضر بسیار کمرنگ و محدود به موارد انگشت‌شمار آن‌هم در بخشی از جوامع عشایری است.

فرماندار بهمئی خاطرنشان کرد: مراسم عقدی که در شبکه های اجتماعی تحت عنوان عقد دختربچه حدود 11 سال برای مرد حدود 22 ساله منتشر شد، از این حیث که دختر یاد شده در سن ازدواج نیست، در واقع همان رسم «نشان کردن» بوده که اندکی متفاوت و بهتر بگویم با تشریفات، اغراق‌آمیز و به اصطلاح امروزی برگزار و رسانه‌ای شده است.

سنایی تصریح کرد: کما اینکه در صحبتهای طرفین به این موضوع که ازدواج حداقل چهار- پنج سال بعد صورت خواهد گرفت اشاره شده است.

وی ادامه داد: بدیهی است در دنیای امروز و از جمله در این شهرستان، همانقدر که «کودک‌همسری» غیرقابل پذیرش است، «نشان کردن» نیز به دلیل نادیده گرفتن حق انتخاب افراد، فاقد وجاهت و غیر قابل پذیرش است.

فرماندار شهرستان بهمئی بیان کرد: با توجه به نامتعارف بودن مراسم صورت گرفته، دستگاهای متولی از جمله شورای فرهنگ عمومی، بهزیستی و شورای تأمین شهرستان به موضوع وارد شده و عوامل و افراد دخیل توسط دستگاه قضایی، احضار و با رضایت طرفین عقد صورت گرفته باطل شد.

طی روزهای اخیر، انتشار فیلمی از عقد دختربچه حدود 11 سال برای مرد حدود 22 ساله در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی واکنش های زیادی را در پی داشت که با ورود به موقع مسئولان به خصوص روسای دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بهمئی نهایتا با دعوت خانواده های طرفین، این ازدواج منتفی اعلام شد.

لازم به ذکر است، پیش از این در فضای مجازی سن دختر 9 ساله و سن پسر 30 ساله عنوان شده بود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 501955 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟