8 شهر زاغه نشین / زندگی بوی مرگ می دهد ! + عکس

به گزارش گروه ترجمه رکنا، در این گزارش8 شهر با بزرگترین زاغه های جهان را به شما معرفی می کنیم.

بزرگترین شهرک های غیررسمی جهان در حومه شهرهایی چون کیپ تاون ، آفریقای جنوبی و کراچی پاکستان واقع شده است.

سازمان ملل متحد زاغه ها را به عنوان مناطقی در داخل شهر فاقد آب تمیز ، سرویس های بهداشتی ، فضای مناسب برای زندگی ، خانه های با دوام و یا امنیت خانه تعریف می کند. اما در حالی که زاغه هایی مانند Real Real Galiana Canada در مادرید یا Rocinha در ریودوژانیرو شهرت خشونت ، اعتیاد و فقر را دارند ، زاغه ها همچنین می توانند به عنوان صنعت و جاه طلبی باشند. در اینجا بزرگترین زاغه های دنیا و چالش هایی که ساکنان آنها با آن روبرو هستند وجود دارد.

1. منشیات ناصر ، قاهره

جمعیت: 262،000

زباله شهر ، این زاغه نشین در پایگاه تپه های مکاتام در جنوب شرقی قاهره واقع شده است و عمدتا مسیحیان قبطی است که به عنوان جمع آوری زباله فعالیت می کنند. به همین ترتیب ، این یک کندوی بازیافت و برای عملکرد پایتخت مصر بسیار حیاتی است ، اما بیشتر خانه ها فاقد فاضلاب ، برق یا آب جاری هستند.

2. Cite-Soleil ، Port Au Prince ، هائیتی

جمعیت: 300000

در Cite-Soleil ، باندهای جنایتکار از پلیس پیشی گرفتند . امکانات درمانی و آموزش بهداشت کمیاب و زیر استاندارد است. و تا سال 2017 این ولسوالی به طور موقت از بقیه پایتخت هائیتی توسط سربازان مسلح MINUSTAH ، مأموریت تثبیت سازمان ملل در هائیتی توقیف شد ، تا بتواند زاغه را از کنترل باندهای جنایتکار دور سازد.

3. Khayelitsha ، کیپ تاون ، آفریقای جنوبی

جمعیت: 400000 تا 1.2 میلیون نفر

آخرین سرشماری ، جمعیت این دریای کلاهبرداری های چوبی و چوبی در سال 2011 را 400000 نفر اعلام کرده است ، اما فعالان تخمین می زنند که تعداد واقعی ساکنان ممکن است سه برابر این تعداد باشد آن ها از پمپ برای پر کردن سطل استفاده می کنند چرا که خانه ها و توالت ها مجهز نیست و 70درصد مردم بیکار نیز هستند.

4. تاندو ، مانیل ، فیلیپین

جمعیت: 600000

تندو که در حومه مترو مانیل ساخته شده است ، دارای یک تراکم جمعیت 80 هزار نفر در هر کیلومتر مربع است. آب کثیف و دیگر موارد بهداشتی به معنای شایع بودن بیماری است و مرتب سازی از طریق زباله برای کالاهایی که می توان آنها را فروخت یا بازیافت کرد تنها منبع درآمد بسیاری از ساکنان است که اگر روزانه 2.50 دلار درآمد کسب کنند ، خوش شانس هستند . در یکی از مناطق زاغه نشین ، معروف به " Happyland " ، ساکنان با جمع آوری تکه های مرغ از زباله ها و جوشاندن آنها ، تهیه یک ظرف به نام پاپاگ را برای فروش به دیگر ساکنین زاغه بی بضاعت می گذرانند.

5. داروی ، بمبئی

جمعیت: 1 میلیون

دراروی که در فیلم برنده اسکارمیلیونر زاغه نشین رمانتیک شده است ، جنگجویان جنگ گسترده ای از خطوط باریک ، کوک های بهم پیوسته و اتاق های زندگی یک اتاق که دو برابر کارخانه ها است. ساکنان به عنوان سفالگر ، برنزه کننده چرمی ، بافنده و صابون ساز در بین زهکشی های زاغه باز کار می کنند.

6. سیوداد نزهالوکلویوت (نزا) ، مکزیکوسیتی

جمعیت: 1.1 میلیون نفر

در حالی که برخی ادعا می کنند که سیوداد نزهاهوکوئیوتل ، همچنین به نام نزا ، از زاغه ای به حومه شهر تبدیل شده است ، خانه هایی از آجر که در محله های بسیار خطرناک ساخته شدند. اکنون ، حدود 70٪ از ساکنان در این منطقه مشغول به کار هستند که پرجمعیت ترین شهرداری مکزیک است.

7. Kibera ، Kawangware و Mathare ، نایروبی ، کنیا

جمعیت: 1.5 میلیون نفر

بیش از دو سوم ساکنان پایتخت کنیا در سه زاغه نشین زندگی می کنند که فقط 6 درصد از زمین این شهر را در خود جای دادند. به عنوان مثال ، کیبرا یک جامعه پراکنده از 15 دهکده بهم پیوسته از کلبه های گلی است. اگرچه پیشرفت های زیرساختی مانند آب لوله کشی ، جاده های سنگین و چراغ های خیابانی باعث بهبود زندگی در کیبرا و دیگر زاغه های نایروبی می شود ، باندهای جنایتکار ، خشونت سیاسی و قتل های پلیس غیرقانونی هنوز مشکلات جدی هستند.

8. شهر اورنگی ، کراچی ، پاکستان

جمعیت: 1.5 میلیون تا 2.4 میلیون نفر

این خوشه از 113 شهرک در حومه کراچی ، در سواحل غربی پاکستان ، در حدود 8000 هکتار وسعت دارد و حداقل 1.5 میلیون نفر در آن زندگی می کنند ، هرچند که بسیاری از تخمین ها به کل 2.4 میلیون نفر می رسد. ساکنان در خانه هایی از بلوک های بتونی زندگی می کنند که هشت تا 10 نفر دو یا سه اتاق دارند. جامعه محروم از خدمات دولتی ، سیستم فاضلاب مخصوص به خود را تأمین مالی کرده و ساخته است محلی که مسئولیت حفظ آن را محلی ها برعهده گرفته اند و بسیاری از ساکنان مشغول ساخت فرش ، کالاهای چرمی و سایر محصولات هستند. اما ازدحام زیاد و عدم دسترسی به آب تمیز (یا اصلاً آب) به مشکلات سلامتی کمک می کند از جمله مالاریا ، حصبه مقاوم در برابر مواد مخدر و بیماری های ناشی از آب مانند Naegleria fowleri ، یک آمیب نابودکننده مغز. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 501830 ویرایش خبر
لینک کپی شد
عارفه اندرودی
آیا این خبر مفید بود؟