زمان اعلام نتایج آزمون ورودی مدارس نمونه‌ دولتی

به گزارش رکنا، حسین صادقی معاون آموزشی، برنامه‌ریزی و مقررات دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با تسنیم از اعلام نتایج آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و مدارس استعدادهای درخشان در اوایل هفته آینده خبر داد و اظهار کرد: از پذیرش حدود 54 هزار نفر از داوطلبان برای پایه دهم مدارس نمونه‌دولتی خبر داد.

وی با اشاره به آمار ثبت‌نام داوطلبان ورود به مدارس نمونه‌دولتی گفت: در آزمون سال جاری، مجموعاً 259 هزار و 769 نفر برای ورود به 762 مدرسه نمونه‌دولتی کشور ثبت‌نام و به رقابت پرداختند.

بیشترین تعداد داوطلبان مدارس نمونه دولتی برای رشته‌تجربی

صادقی عنوان‌کرد: از مجموع شرکت‌کنندگان در این آزمون، بیشترین آمارمربوط به داوطلبان ورود به رشته علوم تجربی با 158 هزار و 191 نفر دان‌ آموز و پس از آن علاقه‌مندان به تحصیل در رشته ادبیات وعلوم‌انسانی با 51 هزار و 847 نفر داوطلب و رشته ریاضی فیزیک با 47 هزار و 167 نفر داوطلب به ترتیب در رتبه دوم و سوم قرار می‌گیرند.

صادقی کمترین آمار ثبت‌نام شده در آزمون ورودی مدارس نمونه‌دولتی در میان همه رشته‌های تحصیلی را مربوط به رشته‌های شاخه فنی و‌حرفه‌ای دانست و افزود: بر اساس تقاضانامه‌های ثبت‌نام از مجموع علاقه‌مندان به تحصیل در مدارس نمونه‌دولتی، کمتر از یک درصد برای تحصیل در هنرستان‌های نمونه‌دولتی اعلام علاقه کرده‌اند که این آمار حاکی از آن است که رسالت این مدارس باوجود کیفیت خوب آن‌ها در آموزش، آنگونه که باید برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها به خوبی تبیین نشده است چرا که بررسی آمار داوطلبان مؤید آن است که در کل کشور مجموعاً دوهزار و 564 نفر برای ورود به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای نمونه‌دولتی در آزمون ورودی این مدارس ثبت نام کرده‌اند‌.

بیشترین داوطلبان از تهران و کمترین ایلام

معاون آموزشی، برنامه‌ریزی و مقررات دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رشد آمار دانش‌آموزان علاقه‌مند به تحصیل در مدارس نمونه‌دولتی در سال تحصیلی جدید افزود: بیشترین آمار ثبت‌نام برای ورود به مدارس نمونه دولتی، مربوط به دانش‌آموزان آموزش و پرورش شهر تهران با 26 هزار و 574 نفر و کمترین استقبال از ثبت‌نام مربوط به دانش‌آموزان استان ایلام با یک هزار و 147 داوطلب است.

وی با اشاره به اینکه نتایج آزمون ورودی دبیرستان‌های نمونه دولتی و استعدادهای درخشان اوایل هفته آینده از طریق سامانه آزمون آموزش و پرورش، به نشانی: www.azmoon.medu.ir اطلاع رسانی خواهد شد، اظهار‌کرد: شرکت‌کنندگان در این آزمون با استفاده از کد ملی و رمز ورودی سامانه (رمز همگام) می‌توانند از نتایج آزمون خود مطلع شوند.

وی درخصوص نحوه ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان درمدارس نمونه دولتی گفت: پذیرفته‌شدگان در آزمون می‌توانند دو روز پس از دریافت کارنامه قبولی از طریق سامانه با در دست داشتن مدارک لازم تا دو هفته بعد از اعلام نتایج، جهت ثبت‌نام به دبیرستان محل قبولی خود مراجعه و فرآیند ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

صادقی افزود: عدم مراجعه دانش‌آموزان برای ثبت نام درمهلت مقرر(تا دو هفته بعد از اعلام نتایج) به منزله انصراف آنان از ثبت‌نام تلقی شده و مطابق ضوابط و مقررات از دانش‌آموزان ذخیره به عنوان جایگزین، ثبت‌نام به عمل خواهد آمد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 495488 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟