تجلیل از بانوی سوادکوهی منتشر کننده فیلم کشتن توله خرس +فیلم
حجم ویدیو: 6.30M | مدت زمان ویدیو: 00:01:00

این مراسم با حضور مدیر کل محیط زیست مازندران، مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری و جمعی دیگر از مسئولان و دوستداران محیط زیست در فرمانداری سوادکوه برگزار شد.

۲۵ خرداد ماه یک قلاده توله خرس قهوه‌ای پس از سقوط از بلندی در اطراف یکی از روستاهای شهرستان سوادکوه زخمی و سپس توسط دو نفر با سنگ پرانی تلف شد.

شبنم فتاحی با فیلم گرفتن از سنگ پرانی دو فرد خرس کش و انتشار آن در شبکه‌های مجازی علاوه بر به میدان آوردن دوستداران محیط زیست و مسئولان، سبب شناسایی و دستگیری متخلفان شد.

کل یپ ویدئویی و تصاویری که پخش شد نشان می‌داد دو نفر به سمت توله خرس مجروح سنگ پرتاب می‌کنند. اگر چه توله خرس زخمی را مردم و مأموران محیط زیست پیش از تلف شدن نجات دادند، ولی ضربات وارد شده با سنگ سبب شد تا این حیوان وحشی با وجود تحت درمان قرار گرفتن تلف شود.

آگاه سازی مردم نسبت به حیات وحش

شبنم فتاحی بانوی دوستدار طبیعیت در مراسمی که برای تجلیل از وی تشکیل شد، گفت: این اتفاق ناخوشایند در منطقه شش رودبار دراسله سوادکوه رخ داد و هنگامی که با توله خرس زخمی مواجه شدم، دیدم که ۲ مرد به طرف این خرس زخمی سنگ پرتاب می‌کنند و از آنان خواستم تا کاری با این حیوان زخمی نداشته باشند.

وی افزود: به نظرم این افراد به دلیل عدم آگاهی به طرف این توله خرس زخمی سنگ پرتاب می‌کردند. باید در جامعه فرهنگ سازی شود تا کسانی که با این صحنه‌ها مواجه می‌شوند سریعاً با محیط زیست تماس بگیرند.

درخواست اشد مجازات برای متخلفین

مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران هم در این مراسم گفت: ۲۵ خرداد ماه کلیپی مبنی بر پرتاب سنگ به توله خرس مجروح در شبکه‌های مجازی پخش شد و این موضوع باعث شد تا احساسات ایرانیان و به خصوص کشورمان جریحه دار شود.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی افزود: پخش این کلیپ در فضای مجازی اگر چه در نگاه اول ناراحت کننده بود، ولی بسیار ارزنده هم بوده است چرا که باعث شد تا این عمل ناشایست برای دیگران درس عبرتی شود تا افرادی که قصد تخلف دارند، بدانند مردم ما نسبت به محیط زیست بی تفاوت نیستند.

وی با ارزشمند توصیف کردن اقدام بانوی سوادکوهی دوستدار محیط زیست، گفت: کار آن افراد بسیار عیراخلاقی و غیرانسانی بود، مطمئناً دستگاه قضائی این حساسیت را خواهد داشت و ما هم خواستار مجازات این متخلفین هستیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: خوشبختانه ما از لحاظ قوانین زیست محیطی عضو کنواسیون بین المللی هستیم. درست است که در ضمانت اجرایی با مشکلانی مواجه هستیم اما قوانین خوبی داریم.

تاکید بر اهمیت حفظ و حراست از سرمایه ملی

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری مازندران هم در این مراسم گفت: کار خانم شبنم فتاحی مصداق نهی از منکر واقعی در حوزه حفاظت از محیط زیست بوده است.

حسین منفرد افزود: یکی از وظایف پدافند غیرعامل حفظ و حفاظت از سرمایه ملی است و یکی از سرمایه‌های ما منابع طبیعی، جنگل و حیوانات هستند که باید در حفظ و حراست از آنان تلاش کنیم.

پیش از این محیط زیست مازندران از دستگیری دو فرد متخلف خرس کش خبر داد. این افراد دستگیر شده و با تشکیل پرونده تحویل دستگاه قضائی شدند.

طبق قانون حفاظت از محیط زیست، این افراد بابت تلف کردن خرس قهوه‌ای دستکم ۵۰ میلیون ریال جریمه خواهند شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 483563 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟