اقدام جالب اهالی فشم در اعتراض به شورای شهر خبرساز شد / بنر جنجالی+ تصویر

موضوع از آنجا شروع شد که اواخر هفته گذشته اطلاع رسانی شده بود جلسه بررسی مشکلات این شهر با حضور اعضای شورای اسلامی در مسجد برگزار خواهد شد، شماری از اهالی بویژه ساکنان منطقه میگون در ساعت اعلام شده در محل مذکور حضور می‌یابند اما هیچ خبری از اعضای شورا نمی‌شود.

غیبت اعضای شورا در جلسه مذکور سبب گلایه برخی اهالی شده به طوری که طی چند روز گذشته این اعتراض‌ها در شبکه‌های مجازی نیز بازتاب یافت و به جایی رسید که برخی اهالی بنری به نسبت طولانی تهیه کردند و به دیوار مسجد چسباندند.

جلسه مذکور آنطور که مسئولان هیاتی موسوم به «جوانان و معتمدان میگون» اعلام کرده اند بعد از نماز مغرب و عشار روز ۲۳ خرداد بوده و برخی منابع گزارش کرده اند که امام جماعت و برخی مسئولان - غیر از اعضای شورا- نیز در جلسه حاضر شده بوده اند.

پس از آنکه اعتراض اهالی بالاگرفت پیامی منتسب به شورای شهر اوشان، فشم و میگون منتشر شد که در بخشی از آن آمده بود: «به دلیل اینکه این جلسه جانبداری از عده‌ای را به دنبال خواهد داشت و احتمال بروز شائبه‌هایی را در این خصوص دارد، اعضای شورای اسلامی شهر پذیرای همه عزیزان جهت پاسخگویی و همچنین رفع مشکلات در دفتر شورا خواهند بود».

در این پیام منتسب به شورا در برخی شبکه‌های اجتماعی همچنین قید شده بود: «این موضوع (حضور نیافتن اعضای شورا در جلسه) قبلاً به هیأت جوانان میگون اطلاع داده شده بود».

این پیام کافی بود که هم دامنه اعتراض‌ها افزایش یابد و هم دست اندرکاران هماهنگ کننده جلسه اعلام کنند که حضور نیافتن اعضای شورا توسط این افراد اطلاع رسانی نشده بود.

در ادامه یکی از شهروندان منطقه که از افراد سرشناس آنجا به شمار می رود با عنوان «خ. م» در یکی از شبکه‌های اجتماعی خطاب به رئیس شورای اسلامی این شهر اعتراضش را اعلام کرد و نوشت: «نمی دانم با تدبیر و توصیه کدامین دوست نادانی چنین تصمیمی (حضور نیافتن در جلسه اهالی) اتخاذ نمودید که در علم سیاست چنین رفتاری منسوخ و مطرود است. در هر صورت این اقدام شما اصلاً بجا و مناسب شأن شورا نبود».

در بخش دیگری از پیام این شهروند اهل میگون آمده بود: «دیدم ساعتی پس از شروع جلسه بیانیه‌ای از سوی شما قرائت شد که اعلام نمودید به جهت پیشگیری از اختلاف محلی و به بهانه اینکه برنامه سیاسی و تبلیغات انتخاباتی است سفارش و منع شده‌اید که از شرکت در این مراسم امتناع نمائید که متأسفانه این اقدام ناسنجیده شما نیز باعث گردید تا تحریک افکار عمومی و اختلاف محلی تشدید شود و مردم این برخورد شما را توهین به شعور خود بدانند و با قلبی نامطمئن و خاطری آزرده مسجد را ترک نمایند».

در بخش دیگری از پیام این شهروند به چنین موضوع مشابهی و برگزاری جلسه‌ای در دوره سوم شورا نیز اشاره و تصریح شده بود: … «هنوز ۲ سال از عمر این شو را باقیست، فرصت را غنیمت شمرید که خیلی اوقات خیلی زود دیر می شود».

در واکنش به این اظهارنظر، «مجید آقامحسنیفشمی» رئیس شورای شهر اوشان، فشم و میگون در همان شبکه اجتماعی در پاسخ به آن شهروند نوشت: «دوستان و همشهریان ما به صرف عدم همسو بودن با نظرات جنابعالی نادان نمی‌باشند بلکه بسیار فهیم، با شعور و حساس به مسائل شهرشان هستند؛ متأسفانه خاطره تلخی از جلسه مورد نظر جنابعالی در دوره سوم شورا در ذهن بنده تداعی شد که در آن جلسه به عضوی در شورا که خداوند متعال و اعضای شورای دوره سوم همگی شهادت می‌دهند هدفی جز خدمت به شهر، بخصوص شهر میگون نداشته بود با اهداف سیاسی و در نهایت بهره برداری برای انتخابات دوره چهارم مورد فحاشی و بی حرمتی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در مورد کوتاهی در اطلاع رسانی به همشهریان عزیز میگون جهت عدم تشکیل جلسه اعلام می‌نمایم به دوستانی که پیگیر موضوع بودند هم به صورت شفاهی در شورای شهر و هم از طریق پیامک دو روز قبل از برگزاری جلسه اطلاع رسانی شد، حال چرا همچنان اصرار به برگزاری جلسه داشتند خود جای سوال دارد؟».

این پاسخ رئیس شورا البته واکنش‌های دیگری هم داشت تا جایی که به نصب بنر انجامیده است.

خبرنگار ایرنا مستقر در شهرستان شمیرانات طی چند روز گذشته تلاش کرد با رئیس شورای اوشان، فشم و میگون تماس بگیرد و در این زمینه نظراتش را جویا شود که وی پاسخ نداد و در جواب پیامک خبرنگار ایرنا نیز به این جمله بسنده کرد: «در محل شورا در خدمت هستیم».

مرور شبکه های اجتماعی در این مدت و مطالبات اهالی میگون نشان می دهد که این افراد مدعی هستند «درصد ساخت و سازها در منطقه میگون بیشتر از دو منطقه دیگر است و سهم درآمدی بیشتری را نصیب مدیریت شهری می کند اما اقدامات این مدیریت در این منطقه از نظر اهالی، جوابگو نیست».

در تشریح مصادیق مشکلات این اهالی همچنین آمده است: جمع نشدن زباله ها و نیز سگ های بالاصاحب نیز از جمله مشکلات دیگر به شمار می رود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 483084 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟