به گزارش رکنا، گرمای شدید هوای تیر ماه در استان خوزستان به اوج خود رسید به طوری که برخی از شهرها مانند اهواز، آبادان، امیدیه و شوش لقب گرمترین نقاط جهان را به خود اختصاص دادند.
برای جلوگیری از عواقب ناگوار گرمای بیش از حد هوا در استان خوزستان برای شهروندان تدابیری اندیشیده شد که بر همین اساس از سوی مسئولان بلندپایه استان روز چهارشنبه 13 تیر ماه تعطیل اعلام شد.
اما روند گرما همچنان ادامه دارد و نقاط گوناگون استان خوزستان از جمله اهواز همچنان دمای بالای 50 درجه سانتی گراد را تجربه می کند.
به منظور رفاه حال شهروندان و صرفه جویی در مصرف انرژی از سوی مدیریت بحران استانداری خوزستان روز چهارشنبه 20 تیر ماه نیز در این استان تعطیل رسمی اعلام شد.
در همین ارتباط کیامرث حاجی زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان اظهار کرد: با توجه به پیشنهاد ستاد مدیریت بحران استان و شرکت برق منطقه ای خوزستان و با موافقت استاندار خوزستان تمامی ادارات و شرکت ‌های خوزستان در روز چهارشنبه هفته جاری یعنی روز 20 تیر ماه به منظور پایداری شبکه برق تعطیل اعلام شدند.
وی با اشاره به اخطاریه هواشناسی خوزستان مبنی بر افزایش دما در هفته جاری تا اواخر هفته و پیش بینی وقوع دماهای بالاتر از ۴۹ و ۵۰ درجه افزود: به منظور مدیریت بهینه مصرف برق، کاهش پیک باری شبکه برق، صرفه جویی در مصرف آب و برق و پیشگیری از بروز حادثه و قطع احتمالی برق، بانک ها، مراکز آموزشی سطح استان، ادارات و دستگاه های اجرایی به جز مراکز امدادی درمانی، خدماتی عملیاتی ، آتش نشانی ها و نوبت کاری ها در روز چهارشنبه تعطیل هستند.
گفتی است تعطیلی روز چهارشنبه 20 تیر ماه دومین تعطیلی رسمی در استان خوزستان است که در کمتر از 10 روز به علت گرمای شدید هوا و بالا رفتن دما اتفاق می افتد زیرا پیش از این نیز روز چهارشنبه 13 تیر از سوی مدیریت بحران خوزستان تعطیل اعلام شده بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 481823 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟