حجم ویدیو: 19.42M | مدت زمان ویدیو: 00:03:04

به گزارش رکنا، داستان از یک توییت جنجالی شروع شد توییتی به نام سید مصطفی حجازی و تصویر یک روحانی که در آن از دختران ایرانی خواسته شده بود خود را به نکاح موقت نیرو‌های بسیج مردمی عراق قرار دهند، اما صاحب این عکس کیست؟ جست‌و‌جو‌ها ما را به شهر محمودآباد و حوزه علیمه امام صادق‌(ع) این شهر ساحلی می‌رساند.

طلبه مازندرانی2
وارد حوزه علمیه محمودآباد می‌شویم تصویری که با یک متن چند سطری توییت شده است دقیقاً شبیه اوست خود را سید غفار دریاباری اهل آمل معرفی می‌کند که در این حوزه علمیه مشغول تحصیل است.
همکلام با او می‌شویم انگار هنوز در شوک چهار روز قبل است زمانی که از خواب صبحگاهی بیدار می‌شود و دوستانش او را از آن فتوای عجیب و توییتی که با تصویرش منتشر شده باخبر می‌کنند می‌گوید عکس را محرم پارسال در خانه یکی از دوستانش و در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)گرفته و نمی‌داند چگونه سر از فضای مجازی درآورده است شاید دوستان، عکس را در فضای مجازی منتشر کرده باشند.

طلبه مازندرانی3
به نظر می‌رسد با فضای مجازی بیگانه است و هنوز برخی مفاهیم رایج در شبکه‌های اجتماعی را نمی‌داند، این را از تلفظ برخی کلمات و اصطلاحات تخصصی می‌شود فهمید. از رابطه او با فضای مجازی می‌پرسم می‌گوید: تا دو روز قبل عضو هیچ شبکه اجتماعی نبوده و هیچ فعالیتی در فضای مجازی جز یکی دو پیام رسان برای گفت‌و‌گو با گروه دوستان نداشته است و دو روز بعد از آن توییت کذایی و توهین‌هایی که شنید ترجیح داد در فضای مجازی از خود دفاع کند چرا که به گفته او برخی‌ها در خیابان به او و خانوده‌اش توهین می‌کنند و دشنام می‌دهند.

طلبه مازندرانی4
ناراحت از اتفاقی که برای او افتاده و در تشویش آینده‌ای که نمی‌داند چه می‌شود، دلگرمش می‌کنم که ماه هیچ گاه پشت ابرها نمی‌ماند و این یکی از تکنیک‌های فریب در رسانه‌های معاند است با برانگیختن احساسات مردم و جریحه دار کردن آن تا شاید ماهیان ساده لوح در تله بیفتند، که می‌گوید من از آقای سید مصطفی حجازی یا هر کسی که با نام او و تصویر من پروفایل ساخته یا شبکه‌های خارجی و روزنامه‌نگاران مخالف جمهوری اسلامی گله‌ای ندارم، چون آنان معاند هستند و ضد انقلاب و تکلیف آنها با مردم مشخص است و کارشان فتنه افکنی است مشکل من برخی افراد داخلی هستند که ندانسته و بدون سواد رسانه‌ای با بازنشر آن توییت کذایی سبب ایجاد فضایی مسموم شدند.
اگرچه اهل فضای مجازی نیست و با اصطلاحات دنیای رسانه کمی بیگانه، اما خوش صحبت است، می‌گوید وقتی کسی قواعد رسانه‌ای و تکنیک‌های جنگ روانی را نمی‌داند بهتر است برای هر ادعایی سند بخواهد تا اینگونه به سادگی فریب دشمن را نخورد بازیگر سینما به بازی خودش بپردازد ورزشکار به ورزش و دنیای پیچیده رسانه را به اهلش بسپرد.

طلبه مازندرانی5
حوزه علمیه امام جعفر صادق محمودآباد پررونق است و طلبه‌های جوان گاه گاهی سراغ ما می‌آیند تا حس کجکاوی خود را ارضا کنند برخی‌ها سید غفار را کامل می‌شناسند و از صفات نیکش می‌گویند از مهربانی و اهل مطالعه بودن، برخی‌ها به شوخی می‌گویند سید مشهور شدی امضا نمی‌دهی؟ سید یک عکس دو نفره بگیریم یادگاری؟ به هر حرفی که می‌شنود فقط لبخند می‌زند و سکوت می‌کند و سری تکان می‌دهد به نشانه سلام، می‌پرسم به نظرت هدف از انتشار این توییت چه بوده می‌گوید: هر چه بود دو هدف مهم داشتند اول اینکه چهره روحانیت را که در قضیه سیل اخیر همپای همه مردم به مناطق سیلزده رفتند و دوشادوش آنها کمک کردند را تخریب کنند و دوم چهره نیرو‌های بسیج مردمی عراق را که در خوزستان هنوز مشغول امدادرسانی به سیل‌زدگان هستند.
تحلیل جالبی دارد می‌گویم سازنده توییت ادعا کرده است شما اهل خوزستان هستید که با دو دست روی سینه می‌گوید بنده سید غلام دریاباری اهل و ساکن آمل و محصل حوزه علمیه محمودآباد هستم اگر آن شخص ادعا می‌کند که خودش دریاباری است یک فیلم و ویدیوی زنده از خودش در صفحات اجتماعی قرار بدهد.
می‌گویم من خبرنگار هستم و کنجکاوی شغلی من ایجاب می‌کند این سؤال را بپرسم از کجا بدانم شما آن توییت را منتشر نکردید؟ اشاره به گوشی اش می‌کند و می‌گوید این گوشی من که ۶ سال پیش خریدم. گوشی اش را می‌گیرم سه مدل پایین‌تر از گوشی من است و چهار نرم افزار برای شبکه‌های اجتماعی دارد دو پیام رسان، اینستاگرام و توییتر که می‌گوید این دو مورد آخری را دیروز یکی از دوستان برایش نصب کرده است تا از خودش در این فضا دفاع کند و سابقه‌اش در گوشی مشخص است می‌گویم خب دلیل دیگری هم دارید؟ می‌گوید من اصلا در فضای مجازی فعال نبودم اثباتش هم با یک جست‌و‌جوی ساده امکان پذیر است خودتان بگردید، اهل فن جست‌و‌جو کنند ببینید در فضای مجازی تصویر یا فیلم دیگری از من بجز همین مورد پیدا می‌کنید؟ و اینکه آن فرد ادعا کرده است که در خوزستان فعالیت می‌کنم در حالیکه بنده هنوز خوزستان نرفتم.
دوباره عکس را می‌بینم سادگی تصویر، مهربانی که در چهره‌اش مشخص است و در گفت‌و‌گویم با او بیشتر به چشمم خورد، سادات بودنش و سیمای خاص او با آن محاسن رنگی، انسان را یاد شخصیت‌های خاصی برخی فیلم‌ها می‌اندازد به نظر می‌رسد رسانه‌های معاند این عکس راهوشیارانه انتخاب کردند تا برخی‌ها با چشمان بسته در دام بیفتند.
عقربه‌های ساعت به ۱۰ نزدیک می‌شوند یک ساعتی می‌شود که همکلام سید هستم می‌پرسم تکلیف چیست؟ می‌گوید این مسأله دیگر شخصی نیست بلکه مسأله‌ای ملی است و باید کاری کرد تا جلوی تکرار این اتفاقات گرفته شود و مردم باید هوشیارتر در فضای مجازی فعالیت کنند می‌گوید کلام آخرم این است وکیل گرفته ام و به زودی هم از عوامل انتشار این توییت و هم از عوامل بازنشر آن شکایت خواهم کرد.

طلبه مازندرانی6
ساعت کلاس درس آغاز شده و نمی‌خواهم مزاحم تحصیلش شوم با او خداحافظی می‌کنم در حالی که این بار در چهره مهربان و خاص او مصمم بودن برای یک تصمیم را هم می‌بینم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 473336 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟