یک جوان برای نخستین بار سخنران نماز جمعه در شهرستان های غرب استان تهران شد

 روز جمعه مورخ ۳۰ فروردین به مناسبت هفته جوان، فردین احمدی نویسنده و پژوهشگر جوان ملاردی به پیشنهاد امام جمعه معزز شهرستان در این مراسم سخنرانی کرد.

احمدی بیان کرد: جوانى بهترین و حساس‌ترین دوره عمر هر موجودى بویژه انسان به حساب می‌آید. در همین دوره است که انسان می‌تواند سرنوشت خویش را رقم بزند و افق آینده خود را روشن و درخشان و یا آن‌را تیره و تار سازد. قالب وجودى یک انسان در دوره جوانى شکل می‌گیرد و آینده او هم بر همین اساس رقم می‌خورد. در هر عصرى جوانان بیشتر مورد توجه‌اند و در شکل‌گیرى موضوعات مختلف در جوامع نقش مؤثرى ایفا می‌کنند. قرآن کریم با طرح الگوهایى از جوانان شایسته؛ همانند جوانان اصحاب کهف، و برخى از پیامبران جوان الهى و یادآورى برخى از داستان‌ها و نکات اخلاقى و تربیتى، سیماى جوان شایسته و نقش آنان را در جامعه ترسیم می‌کند.

مقام معظم رهبری بارها پیرامون جوان بیاناتی را فرموده اند: ایشان بیان کرده اند: نیاز عمده ی جوانان، هویت است؛ باید هویت و هدف خودش را بشناسد: باید بداند کیست و برای چه می خواهد تلاش و کار کند. دشمن می خواهد هویت جوان ایرانی را از او بگیرد؛ اهداف را از بین ببرد؛ افقها را تیره کند؛ به او بگوید تو یک موجود حقیر و محدود هستی؛ پیش من بیا تا تو را زیر بال بگیرم. معلوم است؛ کشور ثروتمند ایران و منطقه ی بسیار مهم و راهبردی ما و تأثیرات فراوانی که این ملت از همه سو می تواند بگذارد؛ همه از طریق تحقیر شخصیت جوانها، در مشت دشمن می آید. امروز برنامه ی دشمن نسبت به شما جوانها این است؛ خیلی باید بیدار باشید. کسانی این طور وانمود می کنند که نسلی که دارد روی کار می آید -که اصطلاحا به آن (نسل سوم و چهارم انقلاب) می گویند- پشت کرده به انقلاب و رویگردان از ارزشهای دینی است؛ یا اگر هم نیست، به طور اجتناب ناپذیری این طور خواهد شد! بنده صددرصد حرف آنها را رد می کنم. نه این که من عوامل فساد برانگیز فرهنگی را نمی بینم یا نمی شناسم یا از آنها خبر ندارم؛ نخیر، بنده از ماهواره، اینترنت، رمانها، فیلمها، آهنگها و حرفهای فاسد کاملاخبر دارم و آنها را دست کم نمی گیرم. ... اما معتقدم نسل کنونی امروز این قدر هم آسیب پذیر و شکننده نیست؛ این را بد فهمیده اند.

امروز جوان ایرانی، آگاه، با معرفت، بصیر، سیاسی و اهل تحلیل است؛ و از همه بالاتر با ایمان است ... جوان که پرورش یافته ی دوران انقلاب است، از معرفت دینی برخوردار است، ایمانش هم ایمان عمیقی است؛ البته احتیاج دارد که تغذیه ی معنوی و فکری دایمی شود. ابزارها و فعالیتها و کارهای فرهنگی باید در اختیار جوان قرار بگیرد. روحانیون خوش فکر و دانشگاهیان مؤمن باید در مقابل ایمان جوانان احساس مسئولیت کنند.

توصیه ایشان به جوانان

توصیه ی من به شما جوانان عزیز چه دختران و چه پسران همین است. شما در صحنه ی فعالیت های جوانانه، فعالیت علمی، فعالیت تحصیلی، فعالیت تحقیقی، فعالیت سیاسی، فعالیت های اجتماعی گوناگون، کار فرهنگی، مطبوعاتی، هنری، ورزشی و امثال اینها با همه ی نشاط و با همه ی قدرت حضور داشته باشید و طهارت، تقوا، ایمان، اخلاص و صفایتان را -که حقا و انصافا در بین جوانان دنیا، شما از این جهات نمونه اید- حفظ کنید. اگر این تلاش مؤمنانه و مخلصانه و باصفا، در بین بخصوص جوانان ما و در بین بقیه ی آحاد ملت هم هرکدام به سهم خودشان وجود داشته باشد استکبار در مبارزه ی خود با ملت ایران قطعا و یقینا، نه یکبار، بلکه بارها به زانو درخواهد آمد و شکست خواهد خورد.

احمدی در پایان سخنان خود افزود:  به برکت جمهوری اسلامی ایران و در راس آن مقام معظم رهبری این روزها بحث از جوان و جوان گرایی پیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

در سال ۹۷ شاهد اتفاقات خوبی برای شهرستان ملارد بودیم

انتخاب مدیر شایسته، لایق و مومن و جوان جناب آقای دکتر توکلی به سمت فرمانداری ملارد بود.

که با حضور ایشان، شاهد پیشرفت روز افزون ملارد هستیم. ما جوانان شهرستان از این اتفاق بسیار خوشحالیم .

همچنین انتخاب دکتر یزدان یار به سمت معاونت سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان ملارد و نیز انتصاب حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای شجاع به ریاست سازمان تبلیغات اسلامی ملارد از رویداد های خوب و مهم در سال ۹۷ بود .

به دستور فرماندار محترم در سال گذشته شورای مشورتی جوانان شهرستان که متشکل از جوانان نخبه روستایی و شهری در زمینه های مختلف از جمله: اجتماعی، فرهنگی، علمی، اقتصادی و... است کار خود را آغاز نمود که خود نوید بخش آینده ای درخشان برای شهرستان ملارد است .

جوانان نخبه ی حاضر در این شورا در عرصه های مختلف فرهنگی اجتماعی علمی اقتصادی، دست در دست یکدیگر برای رشد و توسعه ملارد از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد و انشالله بتوانند بازوان مشورتی خوبی برای دستگاه ها باشند.

ایشان همچنین از امام جمعه محترم و محبوب شهرستان ملارد جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای حسینی نوری به جهت توجه ویژه به جوانان قدردانی نمود. و از اینکه این فرصت را در اختیار ایشان قرار دادند تا به نمایندگی از جوانان شهرستان به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه باشند سپاسگزاری نمودند.

ایشان آرزو کرد که سال ۹۸ سالی پر از خیر و برکت برای همه مردم ایران و به ویژه مردم خوب و مومن شهرستان ملارد و جوانان باشد.

در انتها طلب دعای خیر از نمازگزاران برای جوانان شهرستان ملارد کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 470893 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟