خطر در جاده های مازندران / برف و یخبندان در 29 اسفند

به گزارش رکنا، محمدرضا رضوی روز سه شنبه در نشست شورای مدیریت بحران مازندران در ساری هشدار داد : با شروع دوباره بارش برف در مناطق کوهستانی و ارتفاعات ، جاده های این مناطق لغزنده می شود و احتمال ریزش سنگ هم در حاشیه جاده ها وجود دارد.

وی گفت : باید اطلاع رسانی درستی به مسافران و رانندگان در باره لغزنده بودن جاده های استان مازندران در آستانه سال نو و ورود انبوه گردشگران و میهمانان نوروزی داده شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران تاکید کرد : وضعیت ناپایدار جوی همراه با بارش باران و برف و لغزندگی جاده ها تا عصر روز پنجشنبه اول فرودین ماه 98 در این استان ادامه خواهد داشت و از اواخر وقت اول فروردین هم ناپایداری به طور موقت از این استان خارج می شود و از اوایل روز شنبه سوم فروردین ماه بار دیگر برف و باران این استان را فرا می گیرد.

وی اظهارداشت : هوای مازندران برای روزهای چهارم و پنجم فروردین ماه سال آینده همراه با بارش برف و باران و لغزندگی جاده ها خواهد بود.

سامانه بارشی و سردی که از عصر یکشنبه وارد مازندران شد، تاکنون علاوه بر بارش بیش از 120 میلی متر باران و جاری شدن سیلاب در مناطق مختلف ، باعث کاهش حدود 20 درجه ای دما در بعضی مناطق شد.

ستاد مدیریت بحران مازندران هم اکنون با حضور مدیران دستگاههای اجرایی و فرمانداران شهرستان های استان به ریاست استاندار به عنوان رئیس ستاد مدیریت بحران استان به منظور بررسی خسارت های ناشی از بارش باران سیل آسا چند 48 ساعت گذشته تشکیل جلسه داد.

در این نشست دستگاههای اجرایی مازندران برای خدمات بهتر به مردم به خصوص سیلزدگان بسیج شدند.

براساس برآورد هواشناسی مازندران بارش زمستانی چند روز اخیر در این استان طی 30 سال اخیر بی سابقه بود.

بارش شدید و طغیان رودخانه ها علاوه برقطع برق؛ خسارت های زیادی به چندین روستای استان وارد کرد طوری که جمعیت برخی از روستاهای حاشیه رودخانه تخلیه شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 465352 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟