به گزارش رکنا، پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور شامگاه گذشته دوشنبه ۱۳ اسفند ۹۷ در سفر به شهرکرد، همراه با فرماندهی هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی و معاون سیاسی، امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری با خانواده شهیدان ستار کاویانی و رسول طاهری دو نفر از جان باختگان حادثه سقوط بالگرد اورژانس ۱۱۵، دیدار و ابراز همدردی کرد.

کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور در این دیدار با اشاره به اینکه کادر اورژانس ناجی جان هزاران نفر هستند گفت: تکنسین‌های اورژانس که برای نجات جان مردم و رضای خدا، از جان خود گذشتند که این باعث افتخار است.

وی افزود: یک فروند بالگرد جایگزین برای نجات جان مادر باردار در روستای دهدلی شهرستان اردل اعزام شد و نیرو‌های اورژانس با حفظ روحیه خود در حادثه‌ای که داغدار بودند، ناجی جان مادر و نوزاد شدند.

کولیوند اضافه کرد: این امر نشان می‌دهد که نیرو‌های کادر اورژانس با کمال جوانمردی و مردانگی ناجی جان مردم هستند.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۶ هزار نفر در اورژانس کشور مشغول فعالیت هستند که از این تعداد ۱۴ هزار نفر کادر عملیاتی است.

گفتنی است؛ یک فروند بالگرد اورژانس ۱۱۵ دیروز دوشنبه برای امدادرسانی به مادر بارداری در روستای صعب‌العبور دهدلی شهرستان اردل به پرواز درآمد که بعد از ۱۰ دقیقه دچار حادثه شد و در دامنه کوه حوالی روستای سرتیشنیز شهرستان کیار و ۳۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان سقوط کرد.

در این حادثه، پنج سرنشین این بالگرد شامل دو کارشناس فوریت‌های پزشکی و سه نفر از کادر پروازی هوا نیروز ارتش، بر اثر آتش سوزی جان باختند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 462431 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟