گاهی باید در حکایت آتش ،شعله کشید ،سوخت و خاکسترشد و خود را از نو بنا کرد

آتش همیشه تاسف و اندوه به بار نمی آورد که روشنی بخش چشم زندگی و رونق بازار نور و امید برای آدم هاست. این ما هستیم که از آتش و سوختن به چه معنایی تعبیر و تفسیر کنیم.

دختری که گرفتار یک رابطه احساسی می شود و با هیجان و البته با اصرار ،حرف خود را برای رسیدن به پسر مورد علاقه اش به کرسی می نشاند پس از چند سال با وجود آن که پای یک بچه وسط است به اشتباه خود پی می برد و تازه متوجه می شود چرا پدر و مادرش با این ازدواج مخالف بوده اند.

زن به سختی و بعد از برو بیا و و گرفتاری ،بالاخره از شوهر بی مسئولیت خود طلاق می گیرد.

این شکست برای زن جوان خیلی سنگین بود.

او که در برابر آینه آتشین چشم های دختر کوچکش لحظه ای به خود آمد ،شعله کشید و سوخت تا دوباره جوانه بزند و زنده شود تصمیم گرفت از نو شروع کند. زن جوان ،بعد از طلاق در یک آرایشگاه زنانه مشغول کار شد. او با زن جوانی که به آرایشگاه آمده بود درد دل کرد. این گفتگوی چند دقیقه ای ،باب رفاقتی بین آنها باز کرد که زن جوان را تا لبه پرتگاه پیش برد.به باوری غلط چندباری مواد مخدر مصرف کرد تا خودش را آرام کند .به خودش تلقین می کرد حالش بهتر شده اما ته دلش سیاه بود.

یک روز جرقه ای که قرار بود آتش در وجودش به پا کند و او را بسوزاندوبسازداتفاق افتاد.

زن جوان از سرکار به خانه برگشت ، دخترش را در آغوش کشید.چنددقیقه ای به چشم های پاره تنش خیره شد. او در نگاه معصوم فرزندش چه دید و چه خواند که برخاست و به خودش نهیبی زد که چرا به بیراهه می روی آدم حسابی؟.

بهترین تصمیم او این بود که از یک مشاور روانشناس کمک خواست. تازه فهمید چقدر اشتباه کرده و این تصور که مصرف مواد مخدر آرام بخش و نشاط آور است هم غلط در غلط و خانمانسوز است.

آینه زلال چشم های دختر کوچک در قلب مادر آتشی به پا کرد واو را از بیراهه ای نجات داد که به نابودی ختم می شد.

همه ما آینه های زیادی در پیش روی خود داریم،آینه هایی که متاسفانه غبار غفلت ،صفحه درخشان شان را مات کرده واگر در آن بنگریم صورت آن چه می بینیم همه چیز را کدر می کند.

اگر به خود بیاییم و غباراز صورت این آینه ها،پاک کنیم.

آینه هادروغ نمی گویند.بایدبا دقت به صورت آینه ها نگاه کنیم. اگر صادقانه به آینه ها نگاه کنیم به درگاه خداوند شکر گزار خواهیم بود که ستارالعیوب است وفرصتی داریم تا هم گذشته ها را جبران کنیم و ادامه راه را پرتوان و محکم پیش برویم.خداوند تبارک و تعالی در قرآن می فرماید:«پس هرکس به مقدار ذره ای کار نیک کرده باشد،همان را می بیندو هرکس ذره ای کار بدانجام داده باشدنتیجه آن را می بیند. این ما هستیم که باید چشم های خود را بشوئیم و جور دیگر ببینیم وخوب تصمیم بگیریم.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 461677 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟