به گزارش رکنا، سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در این درخواست به ناتوانی مدیران سایت دیوار را در کنترل آگهی‌ها و افزایش میزان جرایم در این سایت اشاره کرده است.

این مقام انتظامی گفته است که ۲۰ درصد جرایم سایبری از بستری مثل سایت دیوار و آسیب پذیر بودن این سایت موجب تبلیغ فعالیت کلاهبرداران و متضرر شدن مردم می‌شود.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ گفته است موضوع این سایتها را باید جدی گرفت.

به گفته سرهنگ کاظمی وقتی آگهی‌های این سایتها رصد شود می‌بینید یک شماره تلفن یک بار آگهی فروش خودرو، یک بار آگهی فروش یخچال و بار دیگر آگهی فروش پرنده می‌گذارد. قطعا چنین فردی کلاهبردار است.

پرونده کلاهبرداری‌های متعدد در سایت دیوار

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به پرونده تشکیل شده در تهران بزرگ در ارتباطات با کلاهبرداری درسایت دیوار گفته است: پلیس فتا هیچ مجوز برای فعالیت این سایت نداده است و بر توان پلیس فتا نیست بر تمام آگهی‌ها و اقدامات سایت نظارت کند.

به گفته سرهنگ کاظمی امسال ۳۰۰۰ پرونده کلاهبرداری مرتبط با سایت دیوار در پلیس فتا تشکیل شده است.

همچنین تاکنون ۳۰ متهم در این رابطه دستگیر شده‌اند.

مبلغ کلاهبرداری‌های انجام شده از طریق سایت دیوار به ۲ میلیارد تومان می‌رسد.

کلاهبرداری یکی از جرایم رخ داده در سایت دیوار است و ما شاهد خرید و فروش اجناس ممنوعه در آن و ارائه خدمات نامتعارف هستیم.

این مقام انتظامی می‌گوید کلاهبرداری یکی از جرایم رخ داده در سایت دیوار است و ما شاهد خرید و فروش اجناس ممنوعه در آن و ارائه خدمات نامتعارف هستیم.

به گفته وی مرد آزارگری طعمه‌هایش را از طریق این سایت انتخاب می‌کرد.

درخواست برای مسدود کرد سایت دیوار

سرهنگ کاظمی گفته است که از دادسرای جرایم رایانه‌ای درخواست شده با دستور قضایی تا زمانی که مسوولان سایت دیوار راهکاری برای امنیت مراجعه‌کنندگان در نظر نگیرند آن را مسدود کنند.

روزنامه جام جم امروز در کنار مصاحبه با یک مقام پلیس فتا دو خبر دیگر درباره کلاهبرداری از طریق سایت دیوار را منتشر کرده است.

به گفته وی مدیران سایت دیوار مدعی هستند که سایت دیوار بیش از ۴۰ میلیون کاربر دارد و خودشان هم راهکاری برای حل مشکلات موجود ندارند.

وی تاکید کرد درحال‌حاضر این سایت به بازاری تبدیل شده که مجرمان به راحتی در آن می‌چرخند و طعمه را شناسایی کرده و لطمات سنگین مالی به بار می‌آورند.

رئیس پلیس فتا در خصوص دیگر سایتهای مشابه هم گفته است: سایت‌های دیگر هم باید ضریب امنیتی و نظارتی خود را افزایش دهند تا در پوشش و فروش کالا به بستری برای وقوع جرایم تبدیل نشود.

گفتنی است دو سال قبل رئیس اتحادیه مشاوران املاک هم خواستار مسدود شدن دیوار شده بود. او گفته بود دیوار از یک سو باعث ضرر به صنف مشاوران املاک شده و از سوی دیگر ریسک معاملات را بالا برده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 456876 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟