اما با وجود این، «روح‌الله امیدوار» رئیس شورای اسلامی روستای «بی بالان» اعتقاد دارد که این کار،کارشناسی شده است و حتی کارشناس فنی و بخشداری کلاچای نیز در جریان کار بوده و از نزدیک موضوع را دنبال کرده‌اند.

وی در خصوص انجام ساخت و ساز در حریم راه، گفت: حریم راه 5.17 متر است، اما ما با مالکان مغازه‌های فرسوده روی 5 متر تعامل کرده ایم؛ کسانی که با این موضوع مخالف هستند، چشم دیدن عمران و آبادانی روستا را ندارند؛ مگر می‌شود کاری به این بزرگی در محل انجام شود و کار کارشناسی روی آن صورت نگرفته باشد؟

در همین حال، برخلاف اظهارات رئیس شورای اسلامی بی‌بالان مبنی بر کارشناسانه بودن این طرح، مشاهدات میدانی و تحقیقات به عمل آمده نشان می‌دهد که راهداری گیلان جلوی ادامه این ساخت و ساز غیرقانونی را گرفته و «مهدی خلقی» بخشدار کلاچای نیز ساخت‌و‌ساز در حریم راه و در حوزه راهداری را تأیید می‌کند.

خلقی تأکید کرد: بخشداری با هرگونه عقب نشینی در حریم راه‌ها موافق است و استقبال می‌کند، اما ساخت و ساز دوباره در حریم راه باید با نظر اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای صورت بپذیرد. عرض راه، حریم راهداری است و کسی یا مرجعی بجز راهداری نمی‌تواند در این خصوص نظر بدهد.

این در حالی است که مصطفی سالاری استاندار گیلان نیز بتازگی به اداره کل حمل و نقل و راهداری استان اعلام کرده که در مواجهه با ساخت و ساز بی‌رویه در حریم قانونی راه‌ها برخورد صریح و جدی انجام شود. «علی بابایی» مسئول حریم راه اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رودسر هم اعلام کرد: متأسفانه هیچگونه هماهنگی و مشورتی در خصوص بازگشایی حریم راه در بی‌بالان و بویژه بازار Store آن با ما صورت نگرفته و این کار بدون اظهار نظر کارشناسان راهداری انجام شده است.

وی افزود: در جاده کلاچای - بی‌بالان - رحیم آباد، حریم راه از وسط جاده 5.27 متر است و با هرگونه ساخت و ساز در این حدود برخورد خواهد شد و دستور تخریب نیز از سوی مرجع قانونی صادر می‌شود.

مسئول حریم راه اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رودسر خاطرنشان کرد: هر چند همه از بازگشایی حریم راه در این منطقه خوشحال شدند، اما موضوع ساخت و ساز مغازه‌ها در حریم راه در بازار بی‌بالان نیز به کمیسیون ماده 99 رفته و بی‌شک دستور تخریب آنها صادر خواهد شد.

به‌گفته بابایی، موضوع ساخت و ساز در حریم راه برای اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای حائز اهمیت است و مسئولان روستا باید در این خصوص با اداره راه مشورت و هماهنگی می‌کردند.

ناگفته نماند پس از بازگشایی راه در بخشی از بازار روستای بی‌بالان، برخی تیرهای برق به جا مانده از این عقب نشینی نیز به‌دلیل نبود هماهنگی با اداره برق بخش کلاچای و نیز اختصاص نیافتن بودجه از شرکت توزیع برق استان، در وضعیت بلاتکلیفی قرار دارد و این موضوع نیز نشان از انجام نشدن یک روال کارشناسانه و اداری در اجرای این طرح دارد. با نگاهی به گفته‌های مسئولان می‌توان دریافت که همه با بازگشایی حریم راه موافق هستند، اما همگی بر انجام یک کار کارشناسی و مشورت تأکید دارند.

اهالی و کارشناسان منطقه، آمادگی کمک و یاری به شورا را دارند و جا دارد قبل از هر اقدامی در منطقه مجوزهای لازم از مجاری قانونی کسب شود تا جای هیچگونه گله نماند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 448682 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟