اینجا کمپ ترک اعتیاد فردیس است نه اردوگاه نازی‌ها!+عکس

دادستان فردیس گفته بسیاری از افراد حاضر در این کمپ‌ها از زندگی سیر شده‌اند و در پایان خبر داده سه نفر را که به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفته بودند از این کمپ خارج کرده است.

جهانشاهلو عکسی را منتشر کرده و گفته که در این فضا مجوز گاوداری را هم قطعاً نمی‌دهند اما زیر نظر بهزیستی در حال فعالیت است. این کمپ با وجود 20 تخت، 120 نفر را در خود جا داده است.

او در فضای مجازی نوشته، "از هفته قبل 2 نفر از همکاران اداری و قضایی اعلام تمایل کردند تا از کمپ‌های سطح شهر بازدیدهای غیر مترقبه داشته باشیم، عکس‌هایی را از وضعیت کمپ‌ها ارسال کردند که به حال خودم تاسف خوردم و عذاب وجدان دارم که چرا کوتاهی کرده‌ام."

وی ادامه داده، "این عکس‌ها مربوط به دو تا کمپ مثلا نمونه شهرستان است؛ در عکس سمت راست مجوز گاوداری را هم قطعا نمی‌دهند اما زیر نظر بهزیستی دارد فعالیت می‌کند، در کمپ دیگر که خودم بازدید کردم شبیه اردوگاه‌های نازی است از ساعت ٩:٣٠ دقیقه صبح کار را شروع می‌کنند آن هم در روی کف سرامیک و تا ساعت ١١ شب بسته بندی کارتن انجام می‌دهند؛ ٢٠ عدد تخت دارد اما ١٢٠ نفر را در این ٤ دیواری که فقط یک سقف دارد جا داده و دارد استثمار می‌کند."

حالا سید جواد موسوی، رییس اداره بهزیستی فردیس در گفت و گو با خبرنگار ایسنا پاسخ موضوع مطرح شده از سوی دادستان فردیس را داده و توضیح داده، با توجه به تعداد بالای معتادان و با وجود اینکه امکان اضافه شدن کمپ جدید در این شهرستان وجود ندارد، ناچار به پذیرش بیش از ظرفیت در این مجموعه‌ها هستیم تا هزینه ترک اعتیاد به خانواده هایی که وضعیت مالی مناسبی ندارند تحمیل نشود.

وی اظهار کرده، در حال حاضر 22 کمپ اعتیاد در فردیس فعال است که تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر وقوع تخلف در آنها ارائه نشده است. طبق بررسی‌های انجام شده تا کنون اعتراض و شکایتی مبنی بر عملکرد نامناسب کمپ‌های اعتیاد فردیس به دست ما نرسیده است.

وی افزود: از نظر بهزیستی مشکلی درفرایند اداره این کمپ‌ها وجود ندارد مگر اینکه مواردی به صورت مکتوب و مستند از سوی مراجع ذیربط یا مردم ارائه شود.

این مسئول توضیح داد: در حال حاضر تیم نظارت بر فعالیت کمپ‌های اعتیاد متشکل از کارشناس بهزیستی، کارشناسی شورای هماهنگی و کارشناس دادگستری است که هر ماه یک بار به صورت سرزده به این کمپ‌ها سر می‌زند و روند کار آنها را بررسی و در صورت مشاهده مشکل به صورت قانونی اقدام می‌کنند.

موسوی با اشاره به ظرفیت محدودیت این کمپ‌ها خاطر نشان کرد: اغلب این کمپ‌ها به دلیل خدمات رایگانی که ارائه می‌دهند بیشتر از ظرفیت خود معتادین را در خود جای داده‌اند که این مساله قاعدتاً بر کیفیت خدمات‌رسانی اثر می‌گذارد. وقتی به دستور مقامات قضایی در کمپی که به عنوان مثال 40 نفر ظرفیت دارد ناچار به پذیرش 50 نفر هستیم این مساله مشکل ساز خواهد شد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

فیلم شکنجه و آزار مددجویان کمپ ترک اعتیاد در رامسر

کدخبر: 447322 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟