نقد و بررسی کتاب شادی و نشاط در اسلام

به گزارش رکنا، وی داشتن فرهنگ چگونه شاد بودن و چگونه شاد زیستن را یکی از مهمترین موضوعات در این حوزه می داند و با ارائه این راهکار مهم که نوع تفکر و انتخاب ما در چگونه زیستن ما تأثیر دارد، شاد زیستن و زندگی با نشاط را حاصل نوع نگاه ما و سپس انتخاب درست از تمام موقعیت ها و حوادثی دانست که در طول زندگی با آنها مواجه می شویم.

این کتاب دارای دو فصل است که در فصل نخست، نویسنده، به ارتباط شادی با خنده، انواع خنده و شادی های ماندگار و ممدوح پرداخته است. بیشتر مطالب فصل نخست به مبحث «راههای کسب شادی سالم از دیدگاه اسلام » اختصاص یافته که نویسنده به بیان 17 راهکار در این خصوص پرداخته است. که از جمله می توان به مثبت نگری، هدفمندی در زندگی، اعتماد به نفس ، عبادت و بندگی، رضایت به مقدرات الهی و ...اشاره نمود.

فصل دوم کتاب، به شادی و خنده ی مذموم و ناسالم از دیدگاه اسلام پرداخته شده که از جمله می توان به شادی تمسخر آمیز، شادی از سر غرور، شادی از طریق گناه و شادی مخالف با دستورات معصومین و...اشاره نمود.

از مهمترین امتیازات کتاب استفاده از منابع روایی است که نویسنده ضمن طرح مباحث به آنها استناد نموده است.

نقد و بررسی این اثر با حضور نویسنده و منتقدان روز یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۲ در کتابخانه شهدای نیروی زمینی ارتش برگزار می گردد.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 436331 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟