مراقب خوشبختی های قشنگ و دوست داشتنی مان باشیم

از همین حرف های یک من دو غاز معلوم می شود نا آ گاهی و ندانم کاری است که کار دست افراد ساده انگار می دهدو برای شان دردسر درست می کند.

این نوعروس جوان و افرادی مثل او بدون علم و آ گاهی از مهارت های اساسی زندگی ،خیلی از تصمیم های مهم زندگی خود را سرسری می گیرند.

آنها حتی در انتخاب همسر که یکی از مهم ترین مراحل تصمیم گیری در زندگی و سرنوشت افراد است سهل انگار هستند و با حواس پرتی و یا بی توجهی به معیارهاو ملاک های درست تن به ازدواج می دهند. نوعروس جوانی که هم در مرحله انتخاب همسر دچار اشتباه شده و هم در مدیریت زندگی مشترک نا آگاه است تقصیر سرد شدن عشق آ تشین بین خود و همسرش را گردن کادوی عطر دوران آشنایی اش می اندازد و در به در دنبال یک طالع بین حسابی می گردد تا بتواند طلسم زبان بند برای شوهرش و خانواده او بگیرد و یکه تاز میدان زندگی اش بشود. او سخت در اشتباه است چرا که باید دق دلی هایش از نا آ گاهی های خودش باشد.وقتی پای صحبت این افراد می نشینی می بینی زندگی مشترک را با فیلم بازی کردن،تظاهرو پنهان کاری آغاز کرده اند وارتباط خود را بر پایه اعتماد در هم نیامیخته اند. آ نها چگونه می خواهند به آ ینده چنین زندگی امیدوار باشند وقتی نمی دانند که نباید به فکر تغییر همدیگر باشند و در گام اول ،ضروری است تغییر را از خود شروع کنند؟.

آ نچه خانه و زندگی زوج های جوان را سرد و بی روح می کند رفتارهای مقابله جویانه ،پیام های منفی غیر کلامی مانند بی اعتنایی ،بی توجهی به همدیگر،اخم کردن،حالت های تدافعی است و می خواهند با این روش های غلط و نادرست،طرف مقابل (همسر یا خانواده همسر) را بنا بر خواسته و نظر خود به راه بیاورند و مثلا زندگی خود را این طوری مدیریت کنند. آ نها از همان لحظه که درصدد بر آ مدند گربه را دم حجله بکشند نشان دادند که دیر یا زود دچار مشکل خواهند شد.

زوج جوانی که هنوز نمی دانند بین انتقاد صحیح با تحقیر و مقایسه های نابجا و ویرانگر کیلومترها فاصله است، از قدرت تحسین و تمجید که پایه های روابط عاطفی زن و شوهر را پی ریزی و تحکیم می کند غافل هستند. اگرچه گاهی مهربان می شوند وبا خرید کادو یا یک غذای خوشمزه در رستورانی معروف ، دست و دلبازی می کنند اما باید بدانند که از نظر عاطفی و احساسی نیز دست و دلبازی و سخاوت لازم و ضروری است.

به این نوعروس جوان و زوج های دیگری مثل او و شوهرش باید بگوییم وجود شرایط تنش زا و سخت در هر زندگی مشترک طبیعی است و جوهره زن ها و مردهایی که می خواهند سرنوشت شان را با هم بسازند در مواجهه درست و صحیح با این موقعیت ها و شرایط تعریف و مشخص می شود. یکی از همین شرایط تنش زا که در زندگی نوعروس جوان نیز دیده می شود و مشکل زا بوده، ارتباط با افراد جدیدی است که به عنوان خانواده و حتی اقوام نزدیک همسر است.

اگر فرد مهارت های ارتباطی و حل مساله را بلد باشد می تواند موقعیت های مختلف زندگی مشترک رابه درستی شناخته وبا مدیریت درست ،لذت یکی شدن با شریک سرنوشت خود را درک و تجربه کند.

اما بی توجهی به همین مسائل به ظاهر پیش پا افتاده سبب می شود نوعروس جوان و شوهرش در زندگی دچار چالش و بدبینی و تندخویی نسبت به همدیگر شوند. آ نها می گویند نمی توانند با هم آ رام صحبت کنند. ای کاش بعضی اوقات حرف های دل خود را با واژه هایی عاشقانه و احساسی به زبان بیاورند و اگر نتوانستند شرایط را طوری آ رام نگه دارند که کلام شان جنس احساسی و عاطفی،داشته باشد .حرف دل خود را روی تکه کاغذی کوچک بنویسند و در جیب لباس همسر خود بگذارند و یا با یک ماژیک مخصوص روی آ ینه بنویسند ،یک شاخه گل روی میز بگذارند و از تفکرات و رفتارهای خیلی قالبی و خشک و بی روح که خیلی هم جدی به نظر می رسند کمی فاصله بگیرند. به همین راحتی می شود به زندگی خود روح بخشید .یادمان باشد خوشبختی گام به گام ،کنارمان است . اگر از سر نا آ گاهی تند برویم ،حرفی غیر منطقی بزنیم یا از عطر و ساعت کادویی زمان آ شنایی دق دلی داشته باشیم به بیراهه خواهیم رفت و بی برو برگرد با بدخلقی وکج روی ،از مسیر رویایی و لذت بخش زندگی فاصله خواهیم گرفت. مراقب خودمان و خوشبختی های قشنگ و دوست داشتنی مان باشیم.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 435499 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟