یکی از مراجع تقلید با تاکید بر اینکه باید در ساخت و ساز ساختمان‌ها، قوانین مهندسی رعایت شود گفت: رعایت قوانین مهندسی موجب می‌شود که حق مردم از بین نرود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمدعلی علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور، با تاکید بر اینکه کوتاهی‌هایی در بحث نقشه برداری و برنامه ریزی‌ها در مناطق پرجمعیت و مذهبی کشور صورت گرفته است، اظهار کرد: در گذشته کسانی که وارد شهرهایی مثل مشهد یا قم می‌شدند گنبد بارگاه امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) را می‌دیدند اما امروز کاری کرده‌اند که کسانی که وارد شهر می‌شود این فضا برایشان تداعی نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در ساخت‌ و سازهای شهری قوانین مهندسی رعایت نشده است تصریح کرد: شرایط به طوری بوده که هر کس هر طور که خواسته ساخت و ساز انجام داده و این نوع طراحی با عدالت اجتهادی سنخیت ندارد و در حقیقت در ساخت و سازها در حق همدیگر ظلم کرده‌اند.

این مرجع تقلید آپارتمان‌سازی را سیاستی انگلیسی و با هدف بیرون کردن زن از خانه و ترویج بی بندباری عنوان کرد و گفت: دشمن این کار را آغاز کرد و به هدفش برای تسری این کار به دنیا رسید و این شرایط در کشور ما نیز رشد پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه باید در ساخت و ساز ساختمان‌ها، قوانین مهندسی رعایت شود، بیان کرد: رعایت قوانین مهندسی موجب می‌شود که حق مردم از بین نرود. معتقدیم انسان‌ها نسبت به یکدیگر حقی دارند و یکی از احقاق حقوق این است مهندسی ساختمان سازی رعایت شود. خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 429742 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟