کشف مدرک قطعی قتل خاشقجی در کنسولگری عربستان

آسوشیتدپرس طی خبری از اظهارات یک مسئول ترکیه ای گفت که در مصاحبه به این خبرگزاری اعلام کرد « پلیس Police ترکیه مدرکی دال بر کشته شدن جمال خاشقجی در داخل کنسولگری عربستان پیدا کرده است.»

همچنین شبکه خبری ان‌تی‌وی ترکیه نیز در خبر مشابهی از کشف مدرکی در جریان تفتیش کنسولگری ریاض در استانبول خبر داد که بر اساس آن، این خبرنگار سعودی به قتل Murder رسیده است.

پیشتر یک منبع در دفتر دادستانی کل ترکیه اظهار داشت: به رغم تلاش‌ها برای از بین بردن آثار قتل جمال خاشقجی تحقیقاتی که تیم بازپرسان ترکیه‌ای در داخل کنسولگری عربستان در استانبول انجام دادند آنها را به سرنخ‌ها و مدارک مهمی در داخل ساختمان رسانده است. در این راستا رویترز گزارش داد: اقامتگاه کنسول عربستان در استانبول نیز مورد تفتیش قرار می‌گیرد.

پیش از این مقامات ترکیه اعلام کرده بودند پس از پایان بازرسی و تحقیقات ۹ ساعته در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول، از ریاض خواسته شده مجوز بازرسی از منزل کنسول را نیز صادر کند. حکومت عربستان سعودی نیز این درخواست ترکیه را پذیرفته و قرار بود بازرسین و تیم‌های قضایی و پلیسی ترکیه به منظور بازرسی وارد منزل کنسول عربستان در ۳۰۰ متری کنسولگری شوند. این در حالی است که به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو رسانه ترکیه‌ای فرات در خبری اعلام کرد: کنسول عربستان در استانبول، ترکیه را ترک کرده است.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 426460 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟