قایق سواری در شهر سونامی زده! / جهیزیه عروسی مازنی را هم سیل برد + عکس

هشدارها جدی گرفته نشد و یا اینکه آیا فقط مردم باید این هشدارها را جدی می گرفتند؟ اینها سوالاتی است که چند روز پس از بارش شدید باران و وقوع سیل در مازندران، دهان به دهان می‌چرخد، در این میان برخی مازندران را درگیر بحران مدیریتی می دانند و برخی هم معتقد بودند این مدیریت بحران بود که سیل خرابی بیشتری به بار نیاورد.

تناقض‌های موجود، هرچه باشد، یکبار دیگر، غرب مازندران را مظلوم‌تر و محروم‌تر از گذشته نشان داد، موضوعی که چنگال سیلاب بر پیکر مردم انداخت و خسارت‌های بی‌شماری را رقم زد تا جایی که نوبخت، معاون رئیس جمهور از آن به عنوان "سیل استثنایی قرن" نام برد.

هر چند نمی توان از نقش مردم در ایجاد این خسارت هنگفت در کنار هشدارهای پیاپی که مسئولان مختلف اعم از مدیریت بحران، هواشناسی Meteorology و دیگر دستگاه‌ها داده بودند گذشت اما نیمه خالی لیوان به مسئولانی بر می‌گردد که هنوز هم در پیچ و خم یک کوچه مانده‌اند و با وجود آنکه توان پیشگیری قبل از این دست از حوادث Accidents وجود دارد با سهل‌انگاری یکی از مسببین افزایش خسارت ناشی از این رخدادهای طبیعی هستند.

سیل دو روز اخیر در مازندران خسارت های هنگفتی را بر دوش این استان سرسبز وارد آورد اما بیشترین زحمت از بارش رحمت الهی در این استان عاید شهرستان های غرب مازندران شد. ویرانی پل Bridge های متعدد، تخریب مسیرهای ارتباطی و جاده ها، قطع شدن خطوط ارتباطی آب، برق، گاز و تلفن، آسیب به خانه های مسکونی و تلفات انسانی در شهرها و روستاهای غرب استان مازندران گوشه‌ای از صدمات سیل و طغیان رودخانه‌ها بود.

در کشمکش مردم و مسئولان در نبرد با سیل برای بروز خسارت کمتر، در همان روزهای نخست، جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و آیت‌الله صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه در تماس تلفنی با استاندار مازندران، پیگیر وضعیت خسارت های سیل در این استان شدند و در روز گذشته نیز نوبخت معاون رئیس جمهور و نجار معاون وزیر رئیس ستاد مدیریت بحران کشور با حضور در مازندران، اوضاع را از نزدیک ارزیابی کردند.

شهرستان تنکابن یکی از طعمه‌های سیل بود که سهم عظیمی از صدمات وارده در این ویرانی داشت و هم اکنون چندین روستای این شهرستان در محاصره سیل قرار گرفته و هیچگونه راه ارتباطی به مرکز شهر ندارند.

آب‌بردگی بیش از 90 درصد مسیر روستای یوسف‌آباد تنکابن و مزار شهدایشان

هادی نقی پور یکی از ساکنین روستای یوسف آباد تنکابن، میزان خسارت وارده به روستای محل زندگی خود را بیش از 90 درصد، اعلام و اظهار کرد: تمام مسیرهای ارتباطی روستا، قطع و دچار آب‌بردگی شده است.

نقی‌پور با اشاره به آب‌بند کنار رودخانه اصلی در میان روستا، خاطرنشان کرد: این سازه به شکل کامل تخریب شد به طوریکه مزار شهدا مجاور این محل کاملا از بین رفت که متاسفانه اتفاقی دردناک در این روستا رقم خورده است.

وی که خود برادر یکی از شهدای این روستا است با ابراز تاسف و همدردی تصریح کرد: تمام خطوط ارتباطی مانند آب، برق، تلفن و گاز کاملا قطع شده و روستائیان روستاهای یوسف آباد، ایثارده و اطراف در شرایط بسیار بدی قرار دارند.

نقی‌پور خطاب به مسئولان شهرستانی و استانی خاطرنشان کرد: چنانچه بستگان و اعضای خانواده تان در چنین شرایطی باشند و کمکی به آنها نشود آیا برای شما قابل قبول است، یک مادر آبستن یا یک بیمار بدحال در این شرایط چگونه می تواند خود را نجات دهد؟

 در اثر حادثه Incident سیل اکثر روستاهای دهستان سلیمان آباد واقع در بخش مرکزی تنکابن چنین مشکلاتی را تجربه کرده و برخی از روستاها در این بخش در محاصره قرار گرفته‌اند، پل های ارتباطی به این روستاها با تخریب مواجه شده و برخی از روستائیان با عبور از رودخانه‌ و جنگل خود را به نقاط دیگر می رسانند.

وخیم بودن وضعیت روستای پلطان و مهاجرآباد

یک ساکن روستای پلطان از توابع بخش مرکزی تنکابن خسارت وارده به روستا را 85 درصد اعلام و اظهار کرد: خطوط ارتباطی تلفن و تاسیسات زیربنایی روستا قطع شده و روستا از لحاظ تامین آب شرب، برق و گاز با مشکلات جدی مواجه است.

هادی علی‌نسب با وخیم توصیف کردن وضعیت روستای پلطان و مهاجرآباد که در مجاورت هم قرار دارند، تصریح کرد: متاسفانه تاکنون هیچ مسئولی به روستا نیامده و تنها مامورین اداره برق برای برآورد تخریب و میزان تجهیزات مصرفی مانند سیم و کابل به کمک رسانی مشغول هستند.

چارپایان، وسیله ارتباطی بین مردم روستاهای مختلف

وی با اشاره به اینکه روستائیان با چارپایان از طریق مسیر جنگل خود را به مناطق امن رسانده و برخی نیز از این طریق مایحتاج خود و خانواده را به روستا منتقل می‌کنند، تاکید کرد: راه های ارتباطی این دو روستا مسدود بوده و خسارات بسیاری به محصولات کشاورزی و باغات مردم وارد آمده است.

علی‌نسب در پاسخ به این سوال که تقاضای شما از مسئولان، چیست، گفت: مردم خواسته خاصی ندارند فقط تقاضا داریم مسیرهای مواصلاتی ترمیم شده و خطوط آب، برق، گاز و تلفن مجددا وصل و نگرانی از این لحاظ برطرف شود.

بارندگی 24 ساعت گذشته رامسر 70 میلیمتر بالاتر از میانگین یک سال کشور

شهرستان رامسر غربی‌ترین و شاید غریب ترین شهرستان های استان مازندران در حادثه سیل دو روز گذشته بود و خسارات وارده به رامسر بیش از حد تصور است؛ بارندگی 24 ساعت گذشته رامسر به تنهایی 70 میلیمتر بالاتر از میانگین یک سال کشور و با بارش 3 سال یزد و 2 سال اصفهان برابری کرده به طوریکه میزان آن به بیش از 300 میلیمتر رسیده است.

خسارت بسیاری به منازل مسکونی مجاور رودخانه‌ها وارد شد ​

ایرج اکرا قنبری، یکی از ساکنین شهرستان رامسر، بارش‌های دو روز گذشته را در چند سال اخیر بی‌سابقه دانست و در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خسارت بسیاری به منازل مسکونی مجاور رودخانه‌ها وارد شد و مسیر ارتباطی به بهشت زینبیه این شهرستان صدمات جبران ناپذیری دیده است.

قنبری با اشاره به اینکه رامسر شهری سیلابی است و با اندک بارانی آب در معابر جمع می‌شود خاطرنشان کرد: آسیب جدی به جاده و پل مسیر هتل قدیم رامسر، طغیان آبشار جواهرده و آب شستگی این محور، ویرانی چندین پل در مسیر روستاهای «گالش محله» و «لَتَر»، مسدود شدن محورهای ارتباطی برخی روستاها تنها گوشه‌ای از خسارات و ویرانی سیل در رامسر است.

وی در مورد طغیان رودخانه صفارود که از میان شهر عبور می کند، خاطرنشان کرد: مسیر رودخانه با افزایش 5 تا 10 متری در عرض، باعث تخریب دیواره و قسمتی از بازار Store شد که با توجه به عمق بالای رود خسارت بازار کم بوده اما به منازل مسکونی بالا و پائین دست آن آسیب جدی وارد کرده است.

قنبری تلاش مسئولان شهرستان را قبل و پس از حادثه مناسب ارزیابی کرد و گفت: با وجود خسارات وارده و آسیب شدید، همدلی مسئولان موجب دلگرمی مردم منطقه بوده و امیدواریم با حمایت مسئولان استانی مشکلات هرچه سریعتر مرتفع شود.

جهیزیه‌ای که آب برد

سیدعابدین حسینی یکی از اهالی روستای عباسا نور نیز با اشاره به اینکه با سختی فراوان اقدام به خرید جهیزیه عروسی خواهر خود کرده بودیم، گفت: در این شرایط سخت اقتصادی اقدام به تهیه جهیزیه کرده بودیم که گرفتار سیل ویرانگر شدیم.

وی با بیان اینکه بیشتر زمین های کشاورزی به مسکونی تبدیل شده‌اند، تصریح کرد: با وجود خانه هایی که ساخته شده و کوچه های بن بست، هیچ راه خروجی و کانال کشی برای تخلیه آب وجود ندارد و این امر موجب شد تا با شکستن دیوار، راهی برای خروج آب ایجاد کنیم.

حسینی با انتقاد از عدم لایروبی رودخانه‌های این روستا، اظهار کرد: شورا و دهیار روستا باید در تابستان به لایروبی رودخانه اقدام می کردند تا حداقل راه خروجی آب باز باشد اما متاسفانه وجود خار و خاشاک فراوان در رودخانه مانع از خروج آب می شود.

40 سانتی‌متر زیر آب!

سیف الله سلیمانی یکی از اهالی شهر رویان که در خیابان مسجد جامع سکونت دارد گفت: حدود 40 سانتی‌متر از منزل مسکونی‌ام در زیر آب قرار داشت و خسارت های فراوانی به بار آورد.

وی از مسئولان خواست تا با حضور در محل، از نزدیک موضوع را بررسی کنند، تصریح کرد: مسئولان با رفع موانع و مشکلات، طوری عمل کنند که اگر باری دیگر، اتفاق مشابهی افتاد با مشکل رو به رو نشویم.

علی اکبر محمودزاده یکی دیگر از اهالی شهر رویان نیز اظهار کرد: تا حدود 50 سانتی‌متر منزل مسکونی‌مان در زیر آب قرار داشت و با کمک‌های مردمی و نیروهای بسیج، لوازم به زیر آب رفته را به بیرون انتقال دادیم.

وی با اشاره به اینکه در هنگام انتقال وسایل به خارج از خانه، پای دخترم شکست و در این وضعیت بحرانی، 500 هزارتومان هزینه شد، تصریح کرد: عدم لایروبی رودخانه سبزه‌رود و آب بندانی که در عباسا وجود دارد از علت های زیرآب رفتن منازل مسکونی در رویان بوده است.

محمودزاده در پایان گفت: انتظار داشتیم، اعضای شورا و شهردار به عنوان نماینده منتخب ما در امور شهریف از نزدیک وضعیت را بررسی می کردند.

تلف شدن 2000 جوجه در سوله ای در رویان

سیف الله رمضان پور یکی دیگر از از اهالی رویان گفت: 4000 جوجه پرورشی در سوله‌ای در منزل مسکونی خود پرورش می دادم که با ورود آب به سوله، 2000 جوجه تلف شدند و خسارت فراوانی متحمل شدم.

سید امیر حسینی جو، فرماندار ویژه تنکابن از تعدد صدمات و خسارات به این شهرستان خبر داد و افزود: پل ارتباطی دیگر دهستان سلیمان آباد که در محور روستای «لَزَربُن» قرار گرفته و سبب ارتباط این روستا به شهر شیرود بود نیز در حادثه سیل به طور کامل تخریب شده و اکنون این دهستان مسیر مناسب ارتباطی ندارد.

وی تصریح کرد: پیشتر اعلام شده بود که یکی از پل های محور سلیمان آباد تخریب 70 درصدی داشته است اما با تخریب پل ارتباطی دیگر به این دهستان، عملا ارتباط خودرویی به این روستا میسر نیست.

فرماندار ویژه تنکابن از مرگ دو کودک 6 ماهه و 4 ساله در حاثه سیل خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه این دو کودک متعلق به خانواده‌ای غیر بومی بودند که برای مسافرت در تنکابن حضور داشته و برای تفریح در مسیر رودخانه چادر برپا کرده بودند.

درگیری 60 درصد روستاهای تنکابن با مشکلات زیربنایی

حسینی‌جو خسارت وارده به شهرستان تنکابن را بسیار بالا دانست و خاطرنشان کرد: 20 پل در شهرستان و 80 مسیر ارتباطی دچار تخریب شدند و بر اساس آمار 60 درصد روستاها با مشکلات زیربنایی مانند تامین آب شرب، برق و گاز مواجه هستند.

خسارت 43 میلیاردی سیل به چالوس

محمد ناصر زندی فرماندار چالوس در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بهبود وضعیت این شهرستان پس از سیل روزهای گذشته، اظهار کرد: بارش باران به بخش های مختلف زیربنایی از جمله کشاورزی، برق، آب، شهرداری ها و دستگاه‌های مختلف خسارت وارد کرد. بر اساس برآورد اولیه، بر اساس وقوع سیل در این شهرستان، 43 میلیارد تومان خسارت وارد شده است. بخشی از این خسارت شامل اداره‌های دولتی و بخشی دیگر مربوط به مردم و واحدهای غیردولتی است و برای برآورد خسارت به کارشناسی بنیاد مسکن نیاز دارد.

فرماندار چالوس تصریح کرد: سیل اخیر به 500 واحد مسکونی شامل بخش های پارکینگ، حیاط و داخل منازل در شهر و روستای خسارت وارد کرد.

زندی با اشاره به انتظارات خود از مسئولان خاطرنشان کرد: شاید میزان خسارت سایر شهرها همچون تنکابن و رامسر بیشتر باشد اما انتظار این است که بودجه مناسبی برای جبران این خسارت ها تامین شود و به دستگاه‌های اجرای برای رفع مشکلات کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه تخصیص اعتبار مناسب در حوزه مدیریت بحران از اولویت‌ها است تا به موقع مسائل زیرساختی برطرف شود، اظهار کرد: با اختصاص بودجه مناسب، می توان پیش از وقوع مجدد این حادثه، مشکلات را برطرف کرد.

40 میلیارد تومان خسارت سیل به نوشهر

عبدالصمد صفرنژاد، فرماندار نوشهر نیز با اشاره به اقداماتی که طی یکی دو روز گذشته در مدیریت بحران این شهرستان انجام شد، اظهار کرد: بارندگی شدید روز گذشته به روستاهای بخش مرکزی خسارت بیشتری وارد کرد و موجب آبگرفتگی معابر در سطح شهر و روستاهای این بخش شد.

وی با اشاره به لایروبی 18 رودخانه این منطقه و شهر نوشهر طی یکی دو روز گذشته تصریح کرد: بر اساس برآورد اولیه‌ای که صورت گرفت سیل اخیر به بخش های مختلف شهرستان از جمله زیرساخت‌های راه، برق، آب، جاده، پل، مخابرات و گاز در حدود 40 میلیارد تومان خسارت وارد کرد. 150 واحد منازل مسکونی در روستاهای بخش مرکزی دچار آبگرفتگی شد که توسط بیناد مسکن کارشناسی خواهد شد.

صفرنژاد تصریح کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌ها و امکانات مناسب از جمله، کمپرسی، بیل مکانیکی، لودر و سایر تجهیزات به شهرستان و مدیریت بحران اختصاص یابد تا هرچه زودتر رودخانه ها لایروبی و پل ماشلک مرمت و بازسازی شود.

وی گفت: لاین شمالی پل رودخانه ماشلک توسط شهرداری، اداره راه و شهرسازی و بندر با تزریق بتن به گوشواره ها آماده خواهد شد تا مجددا زیربار ترافیک برود.

6 میلیارد تومان خسارت، سوغاتی به جا مانده از سیل در نور

علی شادمان فرماندار شهرستان نور با اشاره به اینکه اکنون تمامی محورها در این شهرستان باز است، اظهار کرد: با توجه به بارش شدید باران، خسارت های وارده در حوزه راه سازی، برق و آب حدود 6 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی با بیان اینکه باید برای رفع این مشکل و عدم تکرار آن در مراحل بعدی کارشناسی صورت گیرد، تصریح کرد: افرادی که بر اثر وقوع این سیل، دچار خسارت شدند باید اطلاع دهند و بنیاد مسکن پس از بازدید کارشناسانه و تامین اعتبار، مبلغی که به عنوان خسارت در نظر گرفته شد را پرداخت کنند. هرچند برای رفع موانع اقدام کردیم اما امیدواریم مسئولان استانی پشتیبانی های لازم مالی را انجام دهند.

لزوم برطرف شدن به سرعت مشکلات اولیه پس از سیل

اما محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور بعدازظهر دوشنبه پس از پایان بازدید از مناطق سیل زده مازندران در جمع استاندار، مدیران کل و فرمانداران شهرستان‌های این استان، اظهار کرد: در سال گذشته در 6 ماهه نخست سال 240 میلیارد تومان هزینه برای جبران خسارات ناشی از حوادث تخصیص داده شد حال اینکه در همین برهه زمانی در سال جاری این میزان به بیش از 4 برابر افزایش یافته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از شرایط فعلی حاکم بر جامعه با توجه به اوضاع اقتصادی و تحریمی یاد کرد و گفت: با توجه به همه این جوانب در سال گذشته تنها 7 هزار میلیارد اعتبار برای پروژه های عمرانی در شش ماهه ابتدای سال در نظر گرفته شد که این مبلغ در سال جاری به 27 هزار و 500 میلیارد تومان افزایش یافته است.

نوبخت، خدمت‌رسانی به مردم در بحران سیل به ویژه در غرب مازندران را با توجه به امکانات و تجهیزات محدود مناسب ارزیابی کرد و افزود: بازدید میدانی تیم خدمت رسانی دولت و گفتگو با مردم دردمند، رنجور و آسیب دیده نیز مؤید همین مطلب است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، ارزیابی عملکرد مدیریت را ماموریت این سازمان برشمرد و خاطرنشان کرد: درصدی از کارهای بایسته بر حسب اقتضای زمانی انجام گرفته اما هنوز کار فراوانی در پیش داریم تا این خدمات در زندگی مردم نقش آفرین و تاثیرگذار باشد.

معاون رئیس جمهور، حادثه، خسارت و واقعیات حاکم در منطقه را بی بدیل توصیف و اظهار کرد: رفع مشکلات اولیه ساکنین شامل عبور مرور اهالی، تخلیه رسوبات از منازل مسکونی و تغذیه و ارتزاق مردم محاصره شده در سیل باید بلافاصله انجام شود.

نوبخت با اشاره به اینکه مردم در شرایط فعلی انتظار خدمت مضاعف داشته و متقاضی خدمات بیشتر هستند تاکید کرد: دست اندرکاران امر خدمت باید شرح صدر داشته باشند چراکه تقاضای مردم در شرایط بحران طبیعی بوده و از نظر آنان اگر تمام خدمت هم انجام گیرد باز شرایط به حال اول بازنخواهد گشت.

وی، تهیه امکانات و تجهیزات برای راهداری و ساخت تاسیسات زیربنایی را توسط استان و شهرهای مجاور ضروری اعلام کرد و افزود: برای جبران خسارت باید در دو عرصه مردمی و زیربنایی خدمات رسانی هرچه سریعتر انجام گیرد.

معاون رئیس جمهور، کشور ایران را حادثه‌خیز دانست و ضمن یادآوری تجربیات زلزله سال گذشته سرپل ذهاب و تجارب حاصل از آن خاطرنشان کرد: برآورد خسارت باید با سرعت بیشتری انجام شده و خدمت چشمگیر به مردم ارائه شود، به عنوان مثال باید هلیکوپتر برای کمک حاضر می شد تا مردم خدمت رسانی را حس و درک کنند.

نوبخت در ادامه افزود: برخی از کارها از نظر مدیریتی تصویری نمادین داشته اما اثربخشی و ایجاد دلگرمی آن در بین مردم نقش پر رنگی را ایفا می کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص ارائه گزارش و برآورد خسارات وارده، اظهار کرد: استاندار مازندران باید بر اساس ضرورت و نیازهای موجود، میزان صدمات و تخمین ریالی آسیب های مناطق مختلف را به سازمان اعلام کند.

معاون رئیس جمهور با اعلام آمادگی از اینکه به محض تعیین برآورد خسارت، می توانیم در جلسه روز چهارشنبه در مجلس برای آن مصوبه دریافت کنیم، تاکید کرد: به مردم آسیب دیده از سیل اطمینان می‌دهیم با اخذ مصوبه از مجلس، اعتبارات ممکن را هرچه سریعتر در استان تزریق کنیم.

سه اقدام دولت در مناطق سیل‌زده

محمد اسلامی، استاندار مازندران در بخش دیگری از این جلسه، به سه اقدام اصلی و اولیه مجموعه خدمت رسان دولت در مناطق سیل‌زده اشاره و عنوان کرد: اولین اقدام بازگرداندن شرایط عادی و وضعیت پایدار به زندگی مردم است.

استاندار مازندران، دومین اقدام را مساعدت برای جبران خسارت ها و دریافت منابع و تسهیلات لازم عنوان و خاطرنشان کرد: سومین اقدام در جهت اتمام پروژه های فوری و اساسی به ویژه احداث و ترمیم پل های آسیب دیده و همچنین برقراری و تعمیر مسیرها و شریان های ارتباطی روستایی و شهری آسیب دیده از حادثه سیل است.

طغیان رودخانه‌های مازندران به طرز وحشتناکی زیان‌بار است

نماینده مردم شهرستان های تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از حضور معاونت ریاست جمهوری در منطقه گفت: مهم‌ترین دستاورد رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با سفر و بازدید از مناطق سیل زده می تواند ردیف‌دار کردن کنترل سیلاب باشد.

شمس اله شریعت نژاد با اشاره به اینکه مردم مناطق غرب استان مازندران به طور مرتب با حوادث و بحران های متفاوت روبه رو بوده اند، تصریح کرد: وضعیت رودخانه‌های مازندران باید با دیواره چینی و لایروبی ساماندهی شده چراکه دبی طغیانی رودخان های این مناطق وحشتناک و زیان‌بار است.

در ادامه این نشست فرمانداران شهرستان های تنکابن و رامسر جزئیات صدمات و خسارات وارده به مناطق را تشریح کرده و با توجه به شرایط فصلی و زمان برداشت محصولات کشاورزی و ارائه به بازار مصرف، خواستار رسیدگی فوری و تامین اعتبار خسارات وارده شدند.

این سیل گذشت اما...

بدون شک، نقش مسئولان پیش از وقوع این سیل بزرگ و خسارت وارد شده به مردم می توانست بسیار پررنگ‌تر باشد، مسئولانی که با پیشگیری می توانستند مانع از وقوع بحرانی اینچنینی شوند تا آن دختری که جهیزیه‌اش را آب برد و یا آن پدر و مادری که در کمتر از چند دقیقه، دو فرزند خردسال‌شان را از دست دادند، دنیا بر سرشان خراب نمی‌شد.

این سیل که گذشت و خسارت‌های بی‌شمارش باقی ماند اما مسئولان پیش از وقوع یک سیل ویرانگر دیگر، زودتر از هر موقعی دست به کار شوند و بهانه‌های ایجاد خسارت در سیل و حوادث‌های بعدی را از بین ببرند و مردم نیز در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشند، شاید دیگر شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز وحشیانه 3 پسر به دختر دانش آموز 15 ساله +عکس

راز موی سر 20 زن در کیسه زباله خونین چه بود؟! + عکس

جزئیات قتل جمال خاشقجی از زبان پسرش / نمیدانستم خدیجه زن پدرم است

بیسکوئیت یک میلیون دلاری در دست مرد خوش شانس+عکس

رقص یک مرد با چادر در صحنه سرقت بزرگ!+فیلم

فیل سواری زن ترامپ حاشیه ساز شد+عکس

دردسر ازدواج با پسری که 10 سال کوچکتر بود+ عکس

مرگ تلخ هانیه 7 ساله به خاطر اشتباه پرسنل بیمارستان دزفول

پررویی مدیرعامل سکه ثامن در تحقیقات پلیسى + عکس و فیلم

اصلاح صورت هنگام رانندگی حادثه ساز شد! + فیلم

ترامپ مرد ایده آلی برای همخوابی با یک زن نیست ! + عکس

تجاوز پدر به دختر 13 ساله اش / در مسافرخانه ای در تهران رخ داد + عکس

خودکشی دکتر جراح ارتوپد در ویلای شمال / همه چیز از درخواست میترا شروع شد !

تجاوز پدربزرگ 90 ساله به نوه 13 ساله اش / وقتی خواب بود سراغش رفتم و ...+عکس

 

کدخبر: 423810 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟