یعقوب محمد مرادیمشاور وزیر نیرو امروز در جلسه بررسی زیرساخت‌های اربعین در فرمانداری قصرشیرین با بیان اینکه آبرسانی مهمترین کار در بخش خدمات رسانی به زائران است، گفت: کار آبرسانی و اصلاح شبکه‌های برق و آب در دستور کار است و تانکر‌های آبرسانی هم به اندازه کافی پیش بینی شده و مشکلی در این بخش وجود ندارد.

وی اظهار داشت: در حوزه خدمات رسانی به زائران در ایام اربعین، از ظرفیت و امکانات دیگر دستگاه‌ها و نهاد‌ها از جمله وزارت دفاع، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مستضعفان نیز استفاده می‌شود.

محمدمرادی مشاور وزیر نیرو با بیان اینکه در هر مکانی که موکب دایر شود امکان خدمات رسانی وجود ندارد، گفت: استانداری کرمانشاه باید طرح جامعی را برای احداث موکب‌ها در مسیر تهیه کند تا بر اساس این طرح وزارت نیرو، خدمات مورد نیاز به زائران را انجام دهد.

محمدمرادی بیان کرد: برای مرز خسروی استقرار ۵۰ چشمه حمام پیش بینی شده است تا خدمات مناسبتری به زائران اربعین حسینی ارائه شود.

جعفر همتی مشاور استاندار کرمانشاه و جانشین ستاد اربعین استان هم گفت: دولت عراق پنجشنبه هفته جاری نظر قطعی خود را برای بازگشایی مرز رسمی خسروی در ایام اربعین امسال اعلام می‌کند.

جعفر همتی افزود: سال گذشته تلاش‌های زیادی برای تقویت زیرساخت‌های اربعین در شهرستان قصرشیرین و مرز خسروی انجام شد که به مراتب بیشتر از مرز‌های سه گانه تردد زایران اربعین در کشور بود.

وی اظهار داشت: تلاش‌های وزارت نیرو در بحث ایجاد زیرساخت‌های اربعین در مرز خسروی قابل تقدیر است.

مشاور استاندار کرمانشاه گفت: بر اساس توافق انجام شده زائران هفت استان کشور از مرز خسروی به عتبات عالیات عزیمت می‌کنند که با توجه به زیرساخت‌های مطلوب این مرز و راه مناسب ممکن است زایران سایر استان‌ها هم از این مرز تردد کنند.

همتی اظهار داشت: امسال نیازمند ۲۰ دستگاه تانکر سیار برای آبرسانی هستیم و همچنین درخواست داریم که تانکر‌های ثابت در مسیر قصرشیرین به مرز خسروی مستقر شوند.

فرماندار قصرشیرین نیز با اشاره به سابقه طولانی مرز خسروی در مقایسه با سایر مرز‌های کشور برای تردد زائران عتبات عالیات گفت: ۱۴۰ هکتار زمین برای احداث توقف گاه‌های خودرو‌های شخصی زائران در قصرشیرین احداث شده است.

به گفته تاتار کار ترمیم آسفالت مسیر، روشنایی معابر، احداث سرویس‌های بهداشتی مسیر قصرشیرین به خسروی نیز در حال انجام است.

وی کلید توسعه و رونق شهرستان قصرشیرین را بازگشایی مرز رسمی خسروی و استفاده از ظرفیت بزرگ این مرز برای حضور و پذیرایی از زائران عتبات عالیات عنوان کرد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

این دانشمند هسته ای به خواستگاری 150 دختر تهرانی و شهرستانی رفت + گفتگو و عکس

دلار 10 هزار تومان شد

یک زن اقدام به ربودن پسر دانش آموز از مقابل مدرسه کرد

هشدار نماینده آبادان :عراقی ها در 2 روز 70 میلیون تومان خرید می کنند

سقوط قیمت دلار 30 نفر را به سکته انداخت !

این 3 محکوم به اعدام را بهتر بشناسید +تصاویر

مرگ تلخ کارمند جوان برج مراقبت به خاطر نجات یک هواپیمای مسافربری + عکس

لحظه وحشتناک زنده زنده سوختن 2 دختر مقابل چشم مادرشان + فیلم 16+

نقشه مرموز مرد خسیس برای نپرداختن مهریه عروس خوش قلب + عکس

اعتراف باند حسین دماغ / آن ها به هر خیابان تهران می رفتند آسایش را می گرفتند + عکس

ضرب و شتم وحشیانه آزاده توسط شوهرش بخاطر حامله شدنش!

دستگیری دختران و پسران در استخر پارتی / نیوشا کیست؟

دومین ملکه زیبایی عراق هم تهدید به مرگ شد + عکس شیماء قاسم

6 سال زندان برای محسن افشانی در پرونده حلما + عکس و حکم

کدخبر: 421543 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟